Scarpa T4 + stegjärn?

Har T4:eek:r och Grivel 2F

Jag har Grivel-2F-Cramp-o-matic och Scarpa T4:eek:r.

Klättrar inte is med dom skorna, kör endast alpint. Jag köpte inte T4:eek:rna för att åka telis med, använder dom mer för långturer på fjället, men även för att kunna göra toppbestignar när andan faller på. Det går bra att använda stegjärn till t4:eek:rna.

Skorna passar utmärkt till det ändamålet, jag skulle aldrig välja dom till ren iskättring, ej heller till annan klättring där man tar sig till och från klättringen utan skidor.

Inköpsställen

Vet någon var man kan kolla in och eventuellt köpa Scarpa T4? Sportsnet.se har dem inte och vad jag kunnat se så finns de i alla fall inte i någon butik i Göteborg.

Joakim Ekendahl

T4 + skridskor

Vad tror ni om kombinationen T4 och långfärdsskridskor. Jag är ute efter en sko att använda till turåkning med smärre telemarksinslag (ta sig ner) samt något att åka skridskor med. Eftersom jag varken har skridskor eller skidor utan avser köpa båda borde man ju köpa ett par skor som funkar för båda aktiviteterna.

Joakim Ekendahl

Re: T4 + skridskor

Banankontakt; sa:
Vad tror ni om kombinationen T4 och långfärdsskridskor. Jag är ute efter en sko att använda till turåkning med smärre telemarksinslag (ta sig ner) samt något att åka skridskor med. Eftersom jag varken har skridskor eller skidor utan avser köpa båda borde man ju köpa ett par skor som funkar för båda aktiviteterna.

Joakim Ekendahl

det bör gå bra, jag har sett folk som åkt långfärdsskridskor med Scarpa T1 till och med.

MVH Mats

Det kan ju vara jag kanske...

Har åkt långfärds med T1 i två år... funkar, men är lite klumpigt som man kan förstå. Varmt är det i alla fall. Och stödet för vaderna kan man ju inte klaga på...

Nu blir det T2 istället...

Hepp

Re: Inköpsställen

Banankontakt; sa:
Vet någon var man kan kolla in och eventuellt köpa Scarpa T4? Sportsnet.se har dem inte och vad jag kunnat se så finns de i alla fall inte i någon butik i Göteborg.

Joakim Ekendahl

T4 finns i dom flesta Stadium butiker. Prova där och handla på nätet brukar funka bra

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg