Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Save my planet
- Trådstartare jiem
- Start datum
Luktar egenreklam med första inlägget. Hur kan du gilla deras ideer när det enda som finns är en mening på en ganska intetsägande sida...
Jaha?... vilka ideer?
Rädda planeten planeten låter ju bra, men lite egendomligt sätt av dig att trycka ut budskapet ... man blir ju liksom mer misstänksam än intresserad...
Så om det nu inte är någon egenreklam så kan du ju förklara mer... annars så blir det ju ett skott i foten sas... och det vore synd... för vi gillar ju vår planet.
//T
Senast ändrad:
Nej.. nån egenreklam är de inte..
Dom håller på att starta en stiftelse och skall driva några verksamheter i denna stiftelse
och skänka vinster i verksamheten till SVENSK miljöforskning så att vi kan bevara vår livsstil men göra den miljövänligare..
För idag kan man inte bara förlita sig på insamlingar och donationer.. utan man måste faktiskt göra nåt åt det själv...
Det håller jag med om
Dom håller på att starta en stiftelse och skall driva några verksamheter i denna stiftelse
och skänka vinster i verksamheten till SVENSK miljöforskning så att vi kan bevara vår livsstil men göra den miljövänligare..
För idag kan man inte bara förlita sig på insamlingar och donationer.. utan man måste faktiskt göra nåt åt det själv...
Det håller jag med om
Tror mer på att fler konumenter ska efterlysa miljötänkande. Har till exempel inte varit medlem i STF pga alla trycksaker som skickas ut. Ska tydligen bli ändring på detta nu. Kanske inte bara jag som ifrågasatt?
Om ingen köpte bil för att det inte finns några bra alternativ...
Om ingen flög...
Om alla köpte el...
Osv.
/J
Om ingen flög...
Om alla köpte el...
Osv.
/J
Tror mer på att fler konumenter ska efterlysa miljötänkande. Har till exempel inte varit medlem i STF pga alla trycksaker som skickas ut. Ska tydligen bli ändring på detta nu. Kanske inte bara jag som ifrågasatt?
Om ingen flög...
Om alla köpte el...
Osv.
/J
Om ingen körde gamla miljöskurkiga lastbilar etc...
Nej.. nån egenreklam är de inte..
Det håller jag med om
Vilka är dom? Vem är du?
Handlar väl som vanligt om att "rädda planeten" med andras pengar, inte de egna. När får vi besked om kontonumret?
De som exempelvis tror på vindkraft kan lämpligen låta bygga ett segeldrivet lastfartyg och driva det med sina familjemedlemmar som besättning. Vindstilla dagar kan man då ta kojdag utan att belasta ekonomin med lön till anställda. Innan någon lyckats försörja sig på att äga ett segeldrivet lastfartyg är vindkraft hoppfull endast som understödsobjekt.
De som exempelvis tror på vindkraft kan lämpligen låta bygga ett segeldrivet lastfartyg och driva det med sina familjemedlemmar som besättning. Vindstilla dagar kan man då ta kojdag utan att belasta ekonomin med lön till anställda. Innan någon lyckats försörja sig på att äga ett segeldrivet lastfartyg är vindkraft hoppfull endast som understödsobjekt.
Ja, jag har genom min lastbil bidragit med nästan ett ton koldioxid vilket känns fördjävligt. Motsvarar en knapp flygresa från Spanien till Sverige... Därför den ska säljas efter sommarens resa. Tror dock att naturen kan svälja en miss mängd fossila bränslen per person.
Visst går det att köra ett fartyg på vindkraft. Lämplig energibärare skulle vara vätgas eller liknande. Har hört ryktas att Island har haft sådana funderingar.
/J
Visst går det att köra ett fartyg på vindkraft. Lämplig energibärare skulle vara vätgas eller liknande. Har hört ryktas att Island har haft sådana funderingar.
/J
...så att vi kan bevara vår livsstil men göra den miljövänligare..
Varför ska vi hela tiden få behålla vår livsstil? Tror det blir svårt. Tror det snarare behövs radikala förändringar.
/J
Varför ska vi hela tiden få behålla vår livsstil? Tror det blir svårt. Tror det snarare behövs radikala förändringar.
/J
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg