Sarekbilder

Många vackra och lockande bilder. Ni verkar sannerliga haft en mycket innehållsrik tur. Grattis.

HåkanF


Det var kanske den alla tidens bäst tur, och under den sista natten var det sommarens största storm i hela norden.
Jag har tre 2000- toppar kvar att besöka i Sarek, so nästa sommaren måste jag kanske......igen.
Bor i 100m. öh. so måste jag komma till de fina fjällena alltid som möjligt.

Sorry min svenska M.
 
Balgattithjåkka och Akka? Vilken är den tredje toppen?

Jag var vid Gievgesjavrasj i Svartinjunes och där stormade inte. Jag kan ju ha sovat. På morgon regnade det och det regnade hela dagen 1.8.2007, men det blåste nästan inte.

Förlåt för min svenska också.
 
http://www.fmi.fi/uutiset/index.html?A=1&Id=1185879357.html

Du hade bra tältplats, vi sovade inte. Jag trodde att min tält få inte se morgånen och vi startade kl.fyra på vägen till Suorva.
Den tredje toppen är Bucht, vi fick inte den. "Stigen" från Mikkajegna med ryggsäck up till passet söder om Svarta Spetsen var för brant, och det var bra till oss. Vi skulle vara uppe i Vuoinestjokkå, -jegna, eller Spikammen när stormen kom. Det skulle vara MYCKET roligt.

Sorry min svenska. M.
 
Fint urval

av bilder.

Apropå diskusionen om digitalkompakt versus digital SLR.

Vad har du för utrustning och hur bearbetar du dina bilder Mauriz?

Thure
 
av bilder.
Apropå diskusionen om digitalkompakt versus digital SLR.
Vad har du för utrustning och hur bearbetar du dina bilder Mauriz?
Thure

Vad utrustning menar du om (jag förstor bara litet svenska)?
De här bilder har fått ett "halvt behandling" i Fotoshop. (De är inte mera dokumentbilder.)

Mauriz
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
brigas Tips på sida med bra Sarekbilder Fjällvandring 4
dave1 Färska Sarekbilder Fjällvandring 31

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg