Hejsan!
Det finns otroligt mycket trådar om Sarek här på forumet.
Jag började med att kapa en tråd, men nu blev frågorna så många att det fick bli en egen tråd.
Jag planerar en rutt i Sarek, premiärtur för min del. Vecka 34 eller 35 pratar vi i kalendern.
Tillgänglig vandringstid är Lördag-Lördag. 8 dagar med kreativ mattematik alltså.
Målet är att få uppleva Skierfe och Rapadalen på denna turen.
De två rutterna jag hittils skissat på är:
Alt 1: Sourva - Rapadalen - Saltouloutka. Cirka 9 mil om jag snabbskissat rätt. Tidsåtgång=osäker
Alt 2: Start i Akste/nära parkgränsen m.h.a helikopter - Rapadalen - Ritsem. Avstånd 8 mil?, Tidsåtgång=osäker.
Hinner man någon av dessa på dessa 8 dagar, utan att pressa järnet?
Det måste finnas lite utrymme för regn.....orienteringsmissar....skoskav....mental-meltdown m.m.
Vad tror ni, är någon av dessa vettiga med tidsspannet som jag har?
Tips på andra alternativ?
//Jesper
Det finns otroligt mycket trådar om Sarek här på forumet.
Jag började med att kapa en tråd, men nu blev frågorna så många att det fick bli en egen tråd.
Jag planerar en rutt i Sarek, premiärtur för min del. Vecka 34 eller 35 pratar vi i kalendern.
Tillgänglig vandringstid är Lördag-Lördag. 8 dagar med kreativ mattematik alltså.
Målet är att få uppleva Skierfe och Rapadalen på denna turen.
De två rutterna jag hittils skissat på är:
Alt 1: Sourva - Rapadalen - Saltouloutka. Cirka 9 mil om jag snabbskissat rätt. Tidsåtgång=osäker
Alt 2: Start i Akste/nära parkgränsen m.h.a helikopter - Rapadalen - Ritsem. Avstånd 8 mil?, Tidsåtgång=osäker.
Hinner man någon av dessa på dessa 8 dagar, utan att pressa järnet?
Det måste finnas lite utrymme för regn.....orienteringsmissar....skoskav....mental-meltdown m.m.
Vad tror ni, är någon av dessa vettiga med tidsspannet som jag har?
Tips på andra alternativ?
//Jesper