Själva treparksmötet består av tre informationsskyltar och två mindre hängbroar och är kanske inte så mycket att se. Nedgången ner i björkskogen över en ås är dock ganska fin. Mitt förslag är att ha båda alternativen i huvudet och låt vattenstånd, väder och dagsform avgöra. Vi hade först siktet inställt på att vada Suottasjjåhkå men då en i gruppen blev ganska krasslig valde vi att istället gå mot treparksmötet då vi inte ville kyla ner henne med ett större vad.
När det gäller att "gå nedför" så ligger startpunkten vid Sitoälvsbron på ca 490 m.ö.h. och slutpunkten vid Änonjálmme på ca 450 m.ö.h. så det argumentet håller inte riktigt. Visst kan det nog oftare vara västliga vindar men vindriktningarna varierar ganska mycket från dal till dal och jag hade nog inte fäst någon avgörande betydelse till detta. Kör på er plan, den blev som sagt väldigt lyckad för vår del.
När det gäller att "gå nedför" så ligger startpunkten vid Sitoälvsbron på ca 490 m.ö.h. och slutpunkten vid Änonjálmme på ca 450 m.ö.h. så det argumentet håller inte riktigt. Visst kan det nog oftare vara västliga vindar men vindriktningarna varierar ganska mycket från dal till dal och jag hade nog inte fäst någon avgörande betydelse till detta. Kör på er plan, den blev som sagt väldigt lyckad för vår del.