San Francisco - Washington D.C.

Redwood...

Grattis till ett klokt val! USA är ett fantastiskt land att färdas igenom med cykel. Vet inte exakt hur ni har lagt upp rutten, men har ni möjlighet så ska ni trampa igenom "Redwood National park" i norra Kalifornien liksom "Rocky Mountain national park" i Colorado. Ren j-vla magi att cykla igenom dessa nationalparker.
Ett tips vad gäller logi och campingplatser; knacka på hos brandstationer i mindre eller mellanstora städer och fråga om ni får tälta utanför deras lokaler. De nekar aldrig och ni får med stor säkerhet även utnyttja badrum och kök på dessa ställen. Oftast får man även hänga runt i brandstationen på kvällen och titta på tv tills det är dags att slå upp tältet. Det går även lika bra med ambulansstationer, s.k. EMS-stations.
Såg på era foton att ni använder "lowriders" som främre pakethållare. Kvaliteten på dessa är högst tveksam, jag startade nuvarande resa med dessa och tvingades byta ut dem på ett tidigt stadium. Det finns ett märke som heter Tubus som kostar närmare tusenlappen, men.. är absolut värda pengarna.
Nåväl, vi kanske möts någonstans halvvägs genom staterna. Jag befinner mig strax öster om Pittsburgh just nu och kommer att trampa söder om Chicago och sedan nordväst genom Wyoming och Montana fram till Olympia. Kika gärna på mina dagliga rapporter:

www.metrobloggen.se/samborombon

Lycka till!
/Anders Forselius

hej

Tack för tipsen, ska hålla utsikt efter brandstationer. Vi kommer använda kartor från Adventure Cycling Association och jag tror att du kommer passera mer norr om oss. Hoppas du också får en härlig resa.

/Magnus

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mThureson Väg val genom USA, från San Fran och vidare Långcykling 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg