Hej!
Är nybörjare på längdskidor. Har ett par klassiska som behöver vallas. Har kört med tejp men nu försökt mig på att valla. Det är inte kul. Blir ju sugen på att köpa ett par skinskidor, men inte säker på om jag vill lägga pengarna på det.
Funderat på om det finns några skin man kan sätta på de längdskidor jag har?
Får fram detta när jag letar på nätet:
Kan man sätta dem på ett par klassiska längdskidor och få bra åkning? Hur länge sitter de kvar? Någon som provat?
Eller är det ett par nya skidor som gäller om jag vill gå över till vallningsfritt?
Allt gott!
Är nybörjare på längdskidor. Har ett par klassiska som behöver vallas. Har kört med tejp men nu försökt mig på att valla. Det är inte kul. Blir ju sugen på att köpa ett par skinskidor, men inte säker på om jag vill lägga pengarna på det.
Funderat på om det finns några skin man kan sätta på de längdskidor jag har?
Får fram detta när jag letar på nätet:
Madshus Intelligrip Skin
Madshus Intelligrip Skin Madshus IntelliGrip® Skin ger mycket bra glid och samtidigt säkert fäste med mohairhår. Motverkar ifrysning och är...
polder.se
Kan man sätta dem på ett par klassiska längdskidor och få bra åkning? Hur länge sitter de kvar? Någon som provat?
Eller är det ett par nya skidor som gäller om jag vill gå över till vallningsfritt?
Allt gott!