Språkutvecklig?
Precis, du träffade helt rätt...
Språket utvecklas (ut vecklas?) hela tiden men man kan ju tycka att det borde vara till det bättre eller?
Bara för att vi debatterar på Utsidan (Ut sidan?) så tycker jag faktiskt att man kan diskutera språk oxå, det är ju det vi använder (an vänder?) för att dela med oss av våra erfarenheter (er faren heter?)
F.ö. tycker jag att vi borde kunna diskutera utan att hemfalla (hem falla?) åt öknamn (ök namn?) typ bjäbbande gnällhörna (gnäll höna?), Horace Engdahls självutnämnda (själv utnämnda/själv ut nämnda?) lärljungar (lär ljungar?)etc.
Gott nytt år på er alla önskar
p-a
[Ändrat av asp 2002-12-31 kl 19:32]
Lars G A; sa:Anledningen till att särskrivningen blir irriterande är ju att den 1/ försvårar läsningen av texten och 2/ gör detta helt i onödan (alltså utan någon vinst). Lars
Precis, du träffade helt rätt...
markustaljedal; sa:Jag läser hellre ett grammatiskt fullkomligt felaktigt men innehållsmässigt intressant inlägg än hundra grammatiskt korrekta men innehållsmässigt fullkomligt tomma inlägg.
Var gärna era egna språkpoliser men skriv hellre något intressant inlägg om torsken, allemansrätten, en kul resa eller en dålig ryggsäck än att hacka på andra. Låt oss för guds skull slippa se Utsidan förvandlas till en bjäbbande gnällhörna för Horace Engdahls självutnämnda lärljungar...
Språket utvecklas (ut vecklas?) hela tiden men man kan ju tycka att det borde vara till det bättre eller?
Bara för att vi debatterar på Utsidan (Ut sidan?) så tycker jag faktiskt att man kan diskutera språk oxå, det är ju det vi använder (an vänder?) för att dela med oss av våra erfarenheter (er faren heter?)
F.ö. tycker jag att vi borde kunna diskutera utan att hemfalla (hem falla?) åt öknamn (ök namn?) typ bjäbbande gnällhörna (gnäll höna?), Horace Engdahls självutnämnda (själv utnämnda/själv ut nämnda?) lärljungar (lär ljungar?)etc.
Gott nytt år på er alla önskar
p-a
[Ändrat av asp 2002-12-31 kl 19:32]