Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Säkerhetsregler Gotlandsfärjan
- Trådstartare Joseph87
- Start datum
Har du testat att maila kundservice@destinationgotland.se eller info@destinationgotland.se?
Annars verkar det på deras hemsida som att gasoltuber i husvagnar är ok, men av någon outgrundlig anledning inte i servicebilar...
http://www.destinationgotland.se/Farja/Information/Infor-resan/
Jag har för övrigt aldrig varit med om att få bagaget röntgat när jag åkt färja, så jag har svårt att se att någondera skulle vara ett problem i realiteten.
Annars verkar det på deras hemsida som att gasoltuber i husvagnar är ok, men av någon outgrundlig anledning inte i servicebilar...
http://www.destinationgotland.se/Farja/Information/Infor-resan/
Jag har för övrigt aldrig varit med om att få bagaget röntgat när jag åkt färja, så jag har svårt att se att någondera skulle vara ett problem i realiteten.
Det är ingen fara. Det är bara att stoppa tuben i väskan eller bilen och åka med. Ingen kommer fråga, ingen kommer kolla, varken efter morakniven eller gastuben.
Det finns ingen röntgen eller tullpersonal på färjorna till Danmark, Polen eller Tyskland. Så risken att det skulle vara en sådan till Gotland bedömer jag som obefintlig.
Det finns ingen röntgen eller tullpersonal på färjorna till Danmark, Polen eller Tyskland. Så risken att det skulle vara en sådan till Gotland bedömer jag som obefintlig.
Om han ska cykla på Gotland gissar jag att han inte har nån bil att stoppa gasolen i
Men det borde väl finnas gasol på varenda bensinmack tycker man, Gotland är ju inte direkt ödemark.
Det är över 20 år sen vi cyklade på Gotland och då hade vi nog inte gasol till trangiat. Minns inte om vi lämnade packningen på cyklarna eller fick lyfta av den...
Men det borde väl finnas gasol på varenda bensinmack tycker man, Gotland är ju inte direkt ödemark.
Det är över 20 år sen vi cyklade på Gotland och då hade vi nog inte gasol till trangiat. Minns inte om vi lämnade packningen på cyklarna eller fick lyfta av den...
Joseph87;651848 Är väl inga problem att ta med morakniven på färjan eller?[/quote sa:Svea rikes lagar gäller på Gotland och på färjan. Dvs ta det lugnt med kniven. packa ner den och ha den inte hängande i bältet på färjan
Om han ska cykla på Gotland gissar jag att han inte har nån bil att stoppa gasolen i
Han kan väl frakta cyklarna med bil? Och om du bemödat dig att läsa hela mitt inlägg och inte bara delar som du kunde göra dig lustig över, så skrev jag "väskan eller bilen".. Men läsförståelsen är inte den bästa alla gånger
Hur som haver framhärdar jag, ta med gasolen, det finns ingen kontroll, så slipper du lägga tid på Gotland att leta efter det och dessutom blir det säkert dyrare att köpa på en mack.
Du kan lungt ta med dig vanliga camping gastuber / T-sprit i din packing ombord på färjan, förvaras ju ändå på bildäck ihop med allt annat brandfarligt.
Att inte "servicebilar" får ha gastuber är säkert kopplat till att dessa ofta har Acetylentuber som är extra farliga vid en brand.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg