Att bli svettig på ryggen är bara att acceptera. sedan hur mycket svettig man blir är en annan sak. personligen har jag en merino ull tröja på mig, då känns det inte lika jobbigt att bli svettig. testade ha min njal anorak (100% bomull), som enligt tillverkaren KM ska andas mycket bättre än skalplagg när jag var ute med en 45 liters ryggsäck. följden blev att bomullen sög åt sig fukten och sedan kylde av mig. så det är inte att rekommendera.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
ryggsäcksjacka
- Trådstartare moitaj
- Start datum
Eller införskaffa en cykeljacka i racerbutiken.
Eller skaffa en ännu dyrare skaljacka och bär den bakfram när det blåser katt och hund .
...att knäppa bak i nacken hindrar axlarna från att halka ned...
//J
Mammuts
Ultimatejacka har blixtlås utmed sidorna som går ända ut via armhålorna nästan till armbågarna där går det att rulla upp ryggen men det blir ju en korv och inte så bekvämt med ryggsäck.
En annan läsning är den som Bo Delling gjort med en löstagbar ryggduk av tygblöja som han drar bort vid rast för att han inte skall bli kall.
En legendarisk skridskoåkare Marinus van der Land. hade löstagbara luckor genom alla klädlager på ryggen som han kunde byta vid rast.
Thure
Ultimatejacka har blixtlås utmed sidorna som går ända ut via armhålorna nästan till armbågarna där går det att rulla upp ryggen men det blir ju en korv och inte så bekvämt med ryggsäck.
En annan läsning är den som Bo Delling gjort med en löstagbar ryggduk av tygblöja som han drar bort vid rast för att han inte skall bli kall.
En legendarisk skridskoåkare Marinus van der Land. hade löstagbara luckor genom alla klädlager på ryggen som han kunde byta vid rast.
Thure
Bilagor
Klättermusen Froste har den funktionen
http://www.klattermusen.se/produkt....=Herr&produktGrupp=Skal&produktKategori=Jacka
http://www.klattermusen.se/produkt....=Herr&produktGrupp=Skal&produktKategori=Jacka
Fast nu har det brunnit rejält uppe i Åre. 6801 kr! Man kan tro att det ingår en tvätterska på standby heltid 24/7 osv.
Klättermusen Froste har den funktionen
Jag har Fjällrävens tshirt utan rygg som finns på bild ovan. Den är riktigt bra under vissa förhållanden men användningsområdet är smalt. Inte skön om det blåser för mycket för den har inga armar, och när man slår läger blir man ju kall om ryggen. Jackan blir blir ett plagg som man tar med sig utöver vindjackan. Och då blir det oftast så att jag bara tar vindjackan och tar på mig den bak och fram.
Fast Fjällräven är rätt cool och finns ju inte i så många ex.
De tog nog lättviktstänket onödigt långt. Hade nog varit bättre med långa ärmar åtminstone. Köpte du den i butik eller kanske outlet? Trodde inte den fanns i butik ens.
Jag har Fjällrävens tshirt utan rygg som finns på bild ovan. Den är riktigt bra under vissa förhållanden men användningsområdet är smalt. Inte skön om det blåser för mycket för den har inga armar, och när man slår läger blir man ju kall om ryggen. Jackan blir blir ett plagg som man tar med sig utöver vindjackan. Och då blir det oftast så att jag bara tar vindjackan och tar på mig den bak och fram.
De tog nog lättviktstänket onödigt långt. Hade nog varit bättre med långa ärmar åtminstone. Köpte du den i butik eller kanske outlet? Trodde inte den fanns i butik ens.
Jag köpte den på Fjällrävens Outlet i Övik. Ibland kommer det in saker som inte gått i produktion.
Tänkte just på det. Brukar svänga in där ett par gånger per år men faktiskt sällan komma ut med något vettigt. Sist blev det en massa choklad bara för att ha köpt nåt. http://www.candyblog.net/blog/item/scho-ka-kola
Jag köpte den på Fjällrävens Outlet i Övik. Ibland kommer det in saker som inte gått i produktion.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg