precis...
Du skriver "Jag tycker att man skall ha det man vill."
och det var väl just det som var problemet att personen i fråga inte VILLE ha en röd säck utan hellre en grön.
Vad gäller tältfärg så finns det en intressant disskusion om detta, på bo och sova, med rött eller grönt hilleberg. Personligen tycker jag att grönt är att föredra. Visst kan ett rött se snygt ut på kort......kolla bara katalogen!!! Men jag tycker också att det handlar lite om respekt för andra vandrare. Det känns mer omtänksamt att ha ett grönt tält som smälter in. Ett rött tält kan på en fjällsida synas på mycket långt håll och hamna i blickfånget och "förstöra" en vy under en lång tid (på ett annat sätt än vad en röd jacka eller ryggsäck gör då den ju rör sig mer och inte är så stor...). Visst är tält något som man får acceptera i naturen och inget jag tycker att man bestämt måste försöka gömma undan men det kan vara värt att tänka över hur det ser ut för andra, sedan ärdet förstås upp till var och en att välja färg på sin utrustning. Vad gäller säkerhetsaspekten så är rött helt klart att föredra, det är nog svårt att komma ifrån.
Jag vet....det var inte detta diskussionen gällde, det var en liten kommentar bara......
/Andreas