Jag fick en tidig julklapp av frun...
En Lundhags Moon
Intressant tingest med minimalistiska förtecken
- Under kilot i vikt - check
- Tät - check
- Minimalt med vattensugande textil - check
- Låg tyngdpunkt - check
Testade den igår på premiärturen och blev mycket positiv. Lite skum känsla med den där plastblåsan på ryggen. Det simpla bärsystemet och mjuka ryggplattan funkar riktigt bra och det var iaf inte ryggan jag funderade på när de stapplande premiärskären togs. Inga fack bortsett de öppna sidofickorna och en liten nyckelficka på insidan. I övrigt är det en hyggligt formsäker plastsäck
I brist på toppfack öste jag ner verktyg, sjukpåse och kastlina i ena fickan samt lite småprylar plus en vattenflaska i den andra. Mobilfickan buntbandade jag fast på ena axelremmen.
Två punkter där Lundhags inte gått i mål. Riktigt skott i foten IMHO
1. Ingen lösning för vätskesystem. Här kommer jag troligen fixa en neoprene/gummikrage som kan täta slanggenomföringen.
2. Felplacerat bröstband. Har jag säcken i sitt nedersta läge för både avbärarbälte och axelband hamnar bröstbandet mot halsen. Det går inte att justera mer. Här blir det att offra ett band från en annan säck och montera det längre ner.
Jag kör med lätt packning så bristen på kompressionsremmar är inget problem. Det blir bara några klädknyten en thermos och smörgåsar på botten av säcken ändå.
Jag tror jag kommer att trivas bra med min plastblåsa. Skulle inte våga säga annat heller m tanke på hur den kom hem