Ryggsäck

Haglöfs Tight

Hej!

Jag har en gammal Haglöfs TIGHT (modell large) sedan många år. Den har jag haft på både Vättern runt och MTB-vättern utan några som helst problem. Den är en lätt, komprimerbar och passformen gör att den sitter som gjuten på ryggen! Kvalitén är också mycket bra. Dragkedjan är fortfarande hel efter 6 års hårt slit.

Den saknar iofs det mesta "lull-lullet" som hål för camelback-slang, men det kanske dom nyare årsmodellerna har.

Hälsningar
Tor, Linköping

Camelbak-kompatibel Haglöfs Tight

Jodå, jag har en Haglöfs Tight Medium som är Camelbak-kompatibel. Den funkar utmärkt när man cyklar i skogen, förutom att det tjocka resårbandet som av någon anledning sitter där bak slets av när jag fastnade någonstans.

Lundhags T20

Hej!
En Lundhags T20 kanske kan vara nå för dig har själv en T10 som jag är mycket nöjd med.
Förbered för vatten system är den också.

Kan varmt rekomenderas!
Lycka till med letandet.
/Kalle.

Det var hemskt vad alla är negativa till ryggsäck på cykelturen. Jag har både cyklat längre och kortare turer med en Haglöfs Tight XL (ca 30 liter) och tycker att det fungerar bra. På Haglöfs Tight XL finns det skenor i ryggen som ska formas personligt. Lite krux att få till det med skenorna för cykelställningen, eftersom man har lite mer böjd rygg än när man går. Men ha så lätta grejor som möjligt i den och packa det tunga i cykelväskorna. Lycka till!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
noboundaries angående ryggsäck när man cyklar? Långcykling 14

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg