Det vanligaste felet alla (ja, generalisera är kul) friluftande pojkvänner gör enligt min erfarenhet är att ta sina egna upplevelser av en situation, och tro att de går att kopiera över på tjejen.
Din flickvän är ganska nätt, och jag lovar att hon kommer att uppleva 15 kg som rejält mycket tyngre än vad du gör. Det är alltså inte så "bara". När jag är ute (rixgränsen, jotunheimen, skogen hemma i götet mm) bär jag 15, max 17 kg och då bara de första dagarna eftersom det är inklusive mat.
Utan en kvalitetsrygga hade detta kännts som många fler kilo, och meningen är ju inte att man ska bara överleva turen och jaga mannen framför som obehinfrat kliver på medan man själv flämtar efter luft, utan att man ska orka uppskatta naturen osv.
så därför: Köp en kvalitetsrygga, och framför allt låt henne prova själv! Hur mycket du än vet är det inte säkert att det passar henne.
Jag har slutligen hittat hem! Klättermusen Mjölner 60 är mkt flexibel, teknisk men enkel att packa, använda och justera, mosar inte brösten
),passar nätt tjej med bärsystem i small och har bra andrahandsvärde. Rekommenderas! Jag har haft min sen 1998 och är mer än nöjd. (because she's worth it)
/kimman