Joo, som P-Scout har väl inte gått så länge, ca 1,5år. Men jag har gått såpass länge att jag vet att jag vill hålla på med detta. Därför måste jag nu skaffa en ny ryggsäck, för jag orkar inte med min (lånade), gamla 45Liters rygga som också är för liten till min längd. Jag får packa ca 58% av packningen utanför. Så jag åkte runt och frågade på några sport/frilufts affärer. InterSport och Stadium. När jag berättade vad den skulle vara till tog han fram lite olika säckar. Eftersom varenda säck känns bra tom bad jag honom lägga i lite vikt. Han la i ett 5kilos tält (dock inte mycket men man känner mer äkta hur den sitter mot axlar etc.) Iaf, det slutade med att jag testade ShoSho och Lundhagsen men dock lundhagsen utan vikt. Dock kändes dess avlastnings bälte stabilare. Men ShoSho har också fått nytt system iår (undrar om det medfört bättre avlastnings bälte). Tror dock inte det var det jag testade. Jag vill ha lite av era tips och vad ni upplevt om olika säckar. Helst i 60 - 70Liters och inte för dyra. Är som sagt PScout men kommer ha denna säck ett bra tag.
Tack på förhand
/ Alexander
Tack på förhand
/ Alexander