Om vi börjar i rätt ände...
Vad ska du stoppa i ryggsäcken ?
Enligt ditt eget svar så är det 4 personers utrustning+tält+kök+mat+kläder+vatten, det är volymkrävande hur mycket plats tar det i en sopsäck på 120L, där har du en startbedömning. Använder du dunsovsäckar eller syntet, hur volymkrävande är regnkläder etc...
Då du bara ska bära allt själv ?
Min nästa fråga är du van att bära på vikter runt 30-35 kg flera dagar i sträck, förmodligen är det där du hamnar om du ska bära all utrustning själv.
Jag tror att du behöver gå tillbaka till ritbordet, för att inte göra dig en björntjänst som innebär ingen mer tältsemester någonsin.
Din fru borde kunna bära sin sovsäck, och liggunderlag samt sin egna kläder i en vettig vandringssäck på 40-50L ingen nike ryggsäck. Det borde kunna bli ~7 kg.
En 10-åring kan bära all sin egen utrustning i en vettig ryggsäck på 30-40L med avbärarbälte och bröstrem, ~5 kg. Det gör exempelvis de flesta barn som tillhör scouter och friluftsfrämjandet. Min dotter har gjort det sen hon var 7 år.
En 5-åring kan bära lite åtminstone sina egna kläder, gosedjur och en evt sovsäck.
Detta gör ditt vandringsprojekt, lite mer rimligt ur ett hållbarhetsperspektiv på din egen kropp. Samt det ger alla en delaktighet i projektet, alla bidrar tillsammans!
Men också ur säkerhetssynpunkt, att man kan fördela runt packningen om du stukar fot/skadar dig och ni kan ändå förflytta er.
Mitt sista råd, är att ni tränar går tillsammans med den packning ni tänkt ha flera dagsturer innan ni ger iväg som en förberedelse. Turen blir trevligare då för alla.