Tjix!
Jag fick faktiskt ont innan min styrketräningsolycka, på ett helt vanligt gympapass. Jag hade tyvärr inte vett nog att stanna upp när jag kände det, jag hade aldrig blivit skadad i ryggen innan dess. Fy bubblan vad det gjorde ont på kvällen, det var helt ok när jag var kall. Första gången i mitt 26 åriga liv som jag tagit smärtstillande, jag låg på golvet på liggunderlaget den natten. Inte mycket sömn. Säkert därför jag gjorde illa mig vid styrketräningen. Det straffar sig att vara dum.
Jag är hyfsat symtonfri nu iaf, jag har varit det i två veckor. Det tog väldigt lång tid att bli bra. I dagarna har jag börjat med styrketräningen igen. Jag känner av högersidan av ländryggen när jag gör crossar (sneda dragningar från knä till ovanför axeln, ungefär som att dra igång motorsågen), det märks tydligt att jag är svagare på höger sida. Det hugger nästan till. Kör på låga vikter. Förhoppningsvis är det ganska riskfritt. Det känns bra.
Bra tips med att hålla stången framför! Hur ska armbågarna vara vid den övningan?
/nisse