Hej
Har kollat runt här ett tag och vi har ni kommit fram till följande:
Dag 1 Nikkaluota - Förbi Keb fjällstation. Om jag förstår rätt kan man gå en bit mot toppen och tälta i Kaffedalen!? Duvlingsled?
Dag 2 Upp på Keb sen vidare mot Abisko via Duvlings led, därefter Kungsleden. Tänker denna väg för att slippa gå samma sträcka fram och tillbaka, dvs tor Keb fjällstation
Dag 3 mot Abisko - Kungsleden
Dag 4 mot Abisko - Kungsleden
Dag 5 mot Abisko - Kungsleden
Dag 6 mot Abisko - framme i Abisko (Buss tillbaka till bilen i Nikka)
Frågor:
- Rimligt för 3 pers med bra kondis men ovan vid fjällvandring bär med oss tält mat osv
- Kan man lämna packningen innan man går upp på Keb i Kaffedalen? Stöld förkommer inte i Fjällen kanske?
- Duvlings led bra val?
- Buss tillbaka går hyfsat ofta?
- Bra val av sträckning för nybörjare som vill uppleva fjällvärlden
- Vilken karta ska man satsa på? BD6?
- Kök för 3 pers. Köpt Trangia 27-3 m brännare plus ett extra litet toppmoterat som reserv. Finns det lämpligare alternativ? Var inne på att komplettera mitt toppmatade (Biltema) med större kokkärl för att spara lite vikt. Men trangia kanske är det säkrare valet.
Tack på förhand.
Har kollat runt här ett tag och vi har ni kommit fram till följande:
Dag 1 Nikkaluota - Förbi Keb fjällstation. Om jag förstår rätt kan man gå en bit mot toppen och tälta i Kaffedalen!? Duvlingsled?
Dag 2 Upp på Keb sen vidare mot Abisko via Duvlings led, därefter Kungsleden. Tänker denna väg för att slippa gå samma sträcka fram och tillbaka, dvs tor Keb fjällstation
Dag 3 mot Abisko - Kungsleden
Dag 4 mot Abisko - Kungsleden
Dag 5 mot Abisko - Kungsleden
Dag 6 mot Abisko - framme i Abisko (Buss tillbaka till bilen i Nikka)
Frågor:
- Rimligt för 3 pers med bra kondis men ovan vid fjällvandring bär med oss tält mat osv
- Kan man lämna packningen innan man går upp på Keb i Kaffedalen? Stöld förkommer inte i Fjällen kanske?
- Duvlings led bra val?
- Buss tillbaka går hyfsat ofta?
- Bra val av sträckning för nybörjare som vill uppleva fjällvärlden
- Vilken karta ska man satsa på? BD6?
- Kök för 3 pers. Köpt Trangia 27-3 m brännare plus ett extra litet toppmoterat som reserv. Finns det lämpligare alternativ? Var inne på att komplettera mitt toppmatade (Biltema) med större kokkärl för att spara lite vikt. Men trangia kanske är det säkrare valet.
Tack på förhand.