En tur som påminner något om en blandning av
och
Svart kryss innebär ungefärlig tältplats dvs dagsetapperna går grovt sett mellan kryssen. Turen beskrivs bäst genom att kolla på kartbilderna.
Några funderingar markerade på kartan (andra bilden) med ringar:
*Svart ring - Hur/var tar man sig enklast upp till platån Luohttolahko från Njoatsosvagge
**Blå ring - hur tar man sig ner i Noajdevagge på västra sidan jåkken nerför Nåite bergsslänten?, Upp i Lullihavagge på östra sidan jåkken? Ser brant ut?
***Lila ring - Går man norrsidan av Gådokjåhkås förgreningar, vadar Skaidejågåsj och passera Gådokjåhkåbron? Eller kan man likväl vada där uppe och strunta i bron och gå söderut så fort det går?
Övrig feedback mottages tacksamt. Grovt sett kanske 6-7 nätter.
Synpunkter önskas på tidig tur t/r Kvikkjokk
Hej! Skulle gärna ta emot forumets expertis på följande turförslag. Är intresserad av t.ex. vad, tältplatser, tillgång till vatten men också möjlighet till fina vyer samt allmänt om turen. Hur skulle ni göra det annorlunda? Ställer den tidiga veckan till det? Vilka tänkbara alternativ finns det...
www.utsidan.se
Färdbeskrivning nybörjarrutt i Sarek. 5-7 dagar.
Hej! Har tidigare lagt in nån färdrutt från vandring jag gjort i Sarek och såg att det var ganska många som läst. Lägger därför in en kort beskrivning av Vandring jag gjorde med min fru 2013, hoppas det kan inspirera. En väldigt fin tur som var enkel i den bemärkelsen att turen inte innehåller...
www.utsidan.se
Svart kryss innebär ungefärlig tältplats dvs dagsetapperna går grovt sett mellan kryssen. Turen beskrivs bäst genom att kolla på kartbilderna.
Några funderingar markerade på kartan (andra bilden) med ringar:
*Svart ring - Hur/var tar man sig enklast upp till platån Luohttolahko från Njoatsosvagge
**Blå ring - hur tar man sig ner i Noajdevagge på västra sidan jåkken nerför Nåite bergsslänten?, Upp i Lullihavagge på östra sidan jåkken? Ser brant ut?
***Lila ring - Går man norrsidan av Gådokjåhkås förgreningar, vadar Skaidejågåsj och passera Gådokjåhkåbron? Eller kan man likväl vada där uppe och strunta i bron och gå söderut så fort det går?
Övrig feedback mottages tacksamt. Grovt sett kanske 6-7 nätter.