Rullförslutning

Hej!

Jag är på jakt efter en ryggsäck med rullförslutning ca: 30 liter. Har någon några tips på sådana säckar från annan märke än klättermusen och arcteryx?

Tack!

Slänger in ännu en röst för Alpkits Gourdon-säckar.

Har själv 20-litersversionen (den har lite extra fack och remmar) och är imponerad. Blev riktigt förvånad över hur rejält bärsystemet känns trots att det är relativt enkelt, man har även smugit in en del finesser i det (ryggplattan som man kan ta ut och sitta på, eller ersätta med en vattenpåse!).

Väger hyggligt lite, känns rejäl och man får plats med en hel del i dem (se videon på produktsidan. Priset är fantastiskt och jag ser till att ha åtminstone en extra liggandes hemma då de känns riktigt schyssta att ge bort.

Slänger in ännu en röst för Alpkits Gourdon-säckar.

Har själv 20-litersversionen (den har lite extra fack och remmar) och är imponerad. Blev riktigt förvånad över hur rejält bärsystemet känns trots att det är relativt enkelt, man har även smugit in en del finesser i det (ryggplattan som man kan ta ut och sitta på, eller ersätta med en vattenpåse!).

Väger hyggligt lite, känns rejäl och man får plats med en hel del i dem (se videon på produktsidan. Priset är fantastiskt och jag ser till att ha åtminstone en extra liggandes hemma då de känns riktigt schyssta att ge bort.

Den såg ju bra ut,kanon om man ska ha en lätt dagturs säck på fjället.typ när jag är o flugfiskar,
har du en extra o sälja??;);)

ska nog ta o beställa en 30L

mvh/pelka

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg