Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har sett många på youtube använda en gryta med bygel där man sticker in en stör för att hänga över öppen eld, Många som använder den håller på med Bushcraft.
Letar efter en sådan modell.
kommer inte på namnet eller märket, har en svag minne att Ray Mears använde den modellen.
Hejsan
Engelsmännen kallar dessa för billy cans.
I england gillar man zebran.
Själv gillar jag tatonkan.
Men just nu använder jag en snuskburk i rf, moddad för att även kunna nyttja msr windpro/xgk
Go tur
Mvh
Tatonka har jag en mindre variant av. Funkar bra. Finns ju i diverse utföranden. Locket sitter bra, bygeln är stabil och så är det ju smaksak vad man tycker om den ganska djupa och sluttande pannan/locket.
Borde väl gå att köpa/använda vilken (rostfria/aluminium) kastrull som helst och knacka två hål i för att fästa ståltråd i, eller? Funkar den på en gasspis så borde en väl funka över öppen eld.
Borde väl gå att köpa/använda vilken (rostfria/aluminium) kastrull som helst och knacka två hål i för att fästa ståltråd i, eller? Funkar den på en gasspis så borde en väl funka över öppen eld.