• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Rosa Bussarna Sydafrika - Kenya 11 nov 09 - 8 jan 10

Hej!

Jag är en tjej på 26 år som i november ska åka med rosa bussarna, sydafrika - kenya. Jag undrar om någon annan här också har bokat denna resa? Eller kankse någon som rent av redan åkt med rosa bussarna och kan berätta hur det var eller har några tips som är bra att veta. Hör gärna av er! MVH Louise
 
Hej Lisen..

Jag anmälde mig på denna resan lite hastigt o lustigt.. Var precis i slutminuten så jag tog avbeställningsskydd för jag var inte helt 100% säker att jag skulle hoppa av eller inte : P
Står fortfarande o vacklar lite, vill hemskt gärna hitta på ngt.. Men e osäker på om det är detta ;)
Kanske inte riktigt svaret du ville ha ;)
 
Jag har rest den resan

Hej Louise.
Jag åkte den resan förra året och har bara gott att säga om den.
Jag är 22 år och åkte ensam vilket jag skulle rekommendera då man snabbt får nya vänner.
Det kommer att bli väldigt varmt så korta kläder är att föredra, men också regnigt då det är regnperiod under vissa områden. Men också kallt i början så glöm inte fleecen.

Jag har skrivit en reseberättelse om hela resan ifall du vill veta exakt hur det var, du kan läsa den här: http://beforeyoudie.se/rosabussarna-sydafrika-kenya/

Annars kan du skicka mig ett mail så kan jag svara ifall du undrar någonting.
 
Hej Louise,

Kan bara hålla med... det kommer att bli helt fantastiskt, ingen tvekan om det. Åkte i motsatt riktning, och med ett annat företag (Exodus), men huvudsaken är ju att hela den regionen är så otroligt vacker och spännande. Det är sant att det kommer att bli både varmt och kallt, men sen kanske du tycker (som jag gjorde) att en tjock troja eller fleece tar för mycket plats, så en vindtätt jacka kan vara ett bra alternativ, speciellt som du också kan använda den som regnjacka... för visst kommer det att regna:)

Sen... försök att komma ut och prata med folk så fort du får chansen. Det är lätt att man fastnar tillsammans med de andra från bussarna och på campplatserna, och till sist blir det att man bara pratar med andra turister, även om man sitter mitt i Afrika.

Du kommer att få en kanon resa. Enjoy!

/Benny
 
Hejsan. Såg detta inlägg idag först och jag ska också på denna resa men bara från sydafrika till Zambia, för visst far du på resan som börjar nu på onsdag? synd att jag inte sett det här tidigare hade man kunnat delat lite pack lista med varann osv.. men hinner du se det här kan du ju alltid adda mig på msn om du vill, anna_797@hotmail.com

Mvh Anna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nature4you.nu Rosa Bussarna Reskompis 0
WesslanVargkramare Surf i Sydafrika.. Reskompis 0
jellyfish cykel sverige sydafrika Reskompis 4

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg