Hej ang Tokmannen + jänförelse ett hjul contra två på Vättern runt
Som alla förstår så är det mycket mycket små marginaler. Jag kunde gjort mina utmaningar mycket lättare till ex
kört två varv runt Vätttern nonstop på en tvåhjuling, vilket jag utan missöde hade klarat ganska lätt. Tokmannen kunde jag ju cyklat på en tvåhulng de 12 milen och avslutat med en helmaratahon, det hade jag då klarat.
Nu är det så att jag måste gå till det yttersta yttersta för att känna den rätta glädjen av att ha klarat av en utamning och med tanke på alla cancersjukas plåga, deras anhörigas lidande så måste jag utsätta mig själv för enorma plågor för att känna att fet jag gör, gör jag för Framtiden, för att forskningen ska knna rädda LIV!
vem faan vill satsa en krona på att jag klarar att köra två varv runt Vättern nonstop, är men någorlunda vältränad så klarar vem som helst det. Vem vill satsa en krona på att jag paddlar över till öland drar mina 12 mil å cykel paddlar tillbaka tilll Kalmar och springer en vanlig helmarathon, det tror jag att jag klarar på ca 10 - 11 timmar och det kan vem som elt som är lite vältränad klara. Det ger inga rubriker och det är tyvärr det jag måste ha för att få in pengar till Cancerfonden.
Kanske kör jag två varv i sommmar på två hjul runt Vättern nonstop bara för att visa att det är faan så mycket lättare än att kära ett varv nonstop på ett hjul. Vi får se. Jag måste i så fall ha någon som sätter en slant på det för Cancerfonden så att det känns meningsfullt, men 30 timmar inte en minut mer för två varv direkt på varandra ska gå om det inte är ett sjuhelsickes väder förstås.
Jag kommer under alla omständigheter att straffa mig själv med några nya utmaningar i sommar p g a att jag inte riktigt nådde ända fram på ett hjul eunt Vättern, visst är 30 mil bra mycket bra, synneligen bra för de flesta men inte för mig. Jag hade bara ett mål i huvudet och det var att ta mig till exakt samma punkt som jag startade ifrån.
Men som jag brukar avsluta med vill någon skänka pengar till Cancerfonden så snälla gör det på min insamling
http://www.cancerfonden.se/roland och är det någon som vill ge mig ett vad med rejält mycket pengar till Cancerfonden så kommer jag att anta det om det är någorlunda realistiskt.
Mvh
Roland