Hej alla paddlare!
Jag har något som gäckar mig. Har funderat på att paddla från rogensjön till femunden och genom femunden och Trysilälven ner till svenska gränsen, sommartid. Har googlat runt och försökt finna info om denna rutt, men det verkar dåligt med det. Är det någon här som har erfarenhet av rutten eller delar av den?
Några av mina frågor::
För att ta sig från Rogen till Femunden - hur är den färden?
Hur många lyft behövs?
Hur långa är lyften?
Går det att använda kajakvagn eller är terrängen för svår för det?
Är det mycket forsar och hur utmanande är dessa i så fall (har paddlat en hel del hav och sjöar men aldrig forspaddling)?
Någon som har paddlat Femunden?
Något särskilt att tänka på där?
Någon som paddlat Trysilälven?
Hur utmanande är den vad gäller forsar, behövs det många lyft förbi dessa?
Ja ni ser, många frågor. Men detta också därför att jag hittat ytterst lite om denna rutt.
Vore så tacksam för svar!
Jag har något som gäckar mig. Har funderat på att paddla från rogensjön till femunden och genom femunden och Trysilälven ner till svenska gränsen, sommartid. Har googlat runt och försökt finna info om denna rutt, men det verkar dåligt med det. Är det någon här som har erfarenhet av rutten eller delar av den?
Några av mina frågor::
För att ta sig från Rogen till Femunden - hur är den färden?
Hur många lyft behövs?
Hur långa är lyften?
Går det att använda kajakvagn eller är terrängen för svår för det?
Är det mycket forsar och hur utmanande är dessa i så fall (har paddlat en hel del hav och sjöar men aldrig forspaddling)?
Någon som har paddlat Femunden?
Något särskilt att tänka på där?
Någon som paddlat Trysilälven?
Hur utmanande är den vad gäller forsar, behövs det många lyft förbi dessa?
Ja ni ser, många frågor. Men detta också därför att jag hittat ytterst lite om denna rutt.
Vore så tacksam för svar!