Röstnavigering i tex bilen

Är det någon som vet något bra program till en laptop kopplad till GPS som fungerar som alla vägvisande GPSer som är gjorda för att ha i bil.
Det finns ju tom för Pocket PC vet jag.
Jag vill ha ett program som visar vilken väg jag ska ta från A till B och säger till när jag ska svänga.
Det finns ju på de flesta GPSer för bil och programvaran är för det mesta rätt enkel. Dessa program borde även finnas till vanlig laptop (PC) så man kan koppla ihop sin lilla bärbara GPS till datorn och få samma funktion.
Har själv en Garmin Etrex Vista som jag brukar koppla till datorn och köra Route 66 när jag vill se lite bättre hur det ser ut. På själva GPSen blir allt så smått. Även om Route 66 visar vägen så säger deninte till när jag ska svänga och när.
Vill ha en stor pil på skärmen som visar vilket håll jag ska svänga. Gärna att den säger det samtidigt också.
KAn tänka mig att de flesta programmen är med engelsk tal om de stödjer det. Men finns det på svenska skulle jag gärna vilja veta.

Det jag är ute efter är att kunna få samma funktioner med min laptop och GPS kombination som jag får om jag köper ett navigationspaket för en bil där det är en liten skärm som visar pil vart jag ska svänga samtidigt som en röst säger till.

Något att prova kanske?

Om det är så bra vet jag inte men det är gratis (eller var när jag testade iaf) och det går att med lite pyssel få svenskt tal. När jag provade, för tre år sedan, höll det väl inte den klass jag förväntar mig för att använda det kontinuerligt men det är kul att prova om man har lite tid över.
http://www.gpss.co.uk/

Funderar på något annat

Har varit inne på sidan tidigare men det känndes inte som att det var något som lockade mig. Är ute efter något mer genomarbetat program. Såsom copilot som jag hittade någonstans. Men det är dock ända proggrammet jag känner till för tillfället. Funderar på om Destinator skulle kunna fungera på samma sätt för PC. Den finns för Pocket PC mm.
Alla dessa proggram som finns för Pocket PC borde fungera på vanlig PC efter viss modifikation tycker jag.

Tack för att du svarade i alla fall.

gpss

Provade gpss programmet och tror inte att det är något för mig. Det verkade alldeles för rörigt. Den verkar inte ha riktigt det jag är ute efter heller för den delen.

Jag letar efter samma typ av program.Tyvärr har jag dock inte hittat på något lämpligt program än men är det någon son kan hjälpa till att hitta det så skulle jag bli glad!

till mobilen också!

Om du vill att mobilen förstärkt med GPS ska tala till dig så kolal denna länken:
http://www.wayfinder.biz/
Svenskt företag men info på engelska och produkten kommer även för SonyEricsson P800.
Vet inget om den är bra, har bara läst om den!

/Patrik

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg