Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag specialbeställde min P&H kajak med "fikalucka", tillägget kosta ca 1000 SEK, och roderförberedd vilket nog också kostade ca 1000 SEK extra. Detta har jag inte ångrat, utan tvärt om jag är glad att jag inte lät snålheten bedra visheten.
På min kajak är det mycket svårt att öppna och stänga luckorna. Däremot är det lättare att hitta det man packat i kajaken, då man har den extra packluckan. Den extra skottväggen kan man med lite våld ta bort, om kan tycker den är i vägen. Skottväggen stjäl en del packutrymme. Jag tror att P&H har bytt fabrikat på packluckorna sedan jag köpte min kajak.
Jag är lite skeptisk till vissa underliggande roder som på Hasle Explorer, då det inte går att paddla över ett fisknät, då nätet fastnar mellan skrovet och rodret.
Hej,
Om någon är intresserad har jag en svensksåld Point65 med roder och skädda som är till salu.
Kajaken är inköpt i somras och det återstår drygt 4 års garanti. Kajaken finns i Stockholm.
maila svar till: hakan.johansson@services.fujitsu.com