Ringklocka, en liten sådan...en tuta kanske?

Du får akta dig så att du inte blir påhoppad här på utsidan.

Barnvagnar är heliga och enligt vissa så får man inte cykla alls där det finns minsta risk att stöta på en sådan.

Vanligt problem!

Jag cyklar till/från jobbet och varje dag stöter man på förvirrade gångtrafikanter, cyklister som vinglar över hela cykelbanan och inte minst bilister som kör som idioter.
Försökte använda ringklocka men blev mer eller mindre lynchad inte minst av det kvinliga könets andra hälft som sökte upp mig på jobbet och förklarade att jag var illa ute om jag inte slutade upp med det där jävla ringandet.
Jag har cyklat en del i alpländerna och där är det tvärtom så att du blir lynchad om du INTE använder ringklockan.

Det är bara att konstatera att Sverige är ett U-land när det gäller cykelkultur, se bara på hur cyklarna ser ut över lag. Det är gamla rosthögar utan ljuse och reflexer. Olja vet dom flesta inte vad det är och där jag jobbar är det bara jag (av 80 personer) som kan laga en punka???!.
Man köper en billig cykel på våren, kör den några gånger på sommaren, slänger den längs väggen på hösten och när sedan våren kommer blir man FÖRVÅNAD över att den inte fungerar, och den som kostade 1295 kr på cykelringen!!!

Hjälm??! nä jag kör så sakta och bara inne i stan hör man för det mesta! man bara undrar?!
Jag har själv krockat med en cyklist när jag körde bil, han dök upp 5 meter framför bilen körandes mot trafiken och det gick inte bra kan jag säga. Han krossade axel mot rutan och tryckte in takkanten 5 cm på bilen med huvudet. Det är 13 år sedan och han har inte jobbat en dag sedan det, hittar inte ens i sitt eget hus.

Nä använd tuta hur förbannade kärringarna med barnvagnarna än blir, fan det är ju lag på att ha ringklocka på cykeln och då ska den väl användas och glöm inte hjälmen, en regäl sådan, inget skit från cykelringen eller macken!

Stefan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Byta vevlager - liten fråga Mountainbike 2
Dayana Passar en sådan cykel mig? Mountainbike 6

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg