Via Lara är nog inte hårdare än 4+ nånstans. Kanske är den inte 4+ heller. Den har dessutom fördelen att i stort sätt tillåta att man bygger stand överallt. Välsäkrad är lite av ett understatement. Den är vidare så pass flack att man svårligen kan lida av exponeringen. Det är å andra lite svårt att njuta av exponeringen... Många har klättrat leden i mycket eller lite regn, så ock jag, och det innebar inga direkta hinder även om det var lite halkigt på slutrepan.
Enda svårigheten jag upplevde var att hitta rätt väg i skogen. Jag gick förbi, och eftersom vi ändå hade lite bråttom att bli första replag, så gick vi en repa extra i och med att vi kom till insteget lite från höger. Kan f ö ha varit hårdaste repan - eller så var man bara lite vilsen och obeslutsam... Sämre säkrad var den i någon mån. Att gå till rätt insteg är nog inte svårt om man inte har så jäkla bråttom.
Enda svårigheten jag upplevde var att hitta rätt väg i skogen. Jag gick förbi, och eftersom vi ändå hade lite bråttom att bli första replag, så gick vi en repa extra i och med att vi kom till insteget lite från höger. Kan f ö ha varit hårdaste repan - eller så var man bara lite vilsen och obeslutsam... Sämre säkrad var den i någon mån. Att gå till rätt insteg är nog inte svårt om man inte har så jäkla bråttom.