Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ser bra ut att starta från Katterat och sen gå till Hunddalshytta för att sedan ta genvägen till Beisfjorden. Jag hittar dock inte kartan på din hemsida? Går det att vandra från Beisfjord till Narvik eller är det mycket svår terräng?
Med min karta menar jag fjällkartan BD6 som ligger här hemma i pappersformat...
Jag missade uppenbarligen att den här leden fanns beskriven på narvikfjell. Den ser ju tyvärr, som flera andra redan påpekat, inte helt lämplig ut sommartid eftersom den innehåller en kortare glaciärpassage.
Jag tvivlar på att det finns led hela vägen. Rallarvägen går väl bara ner till inre delen av Rombaksbotn, eller? Mellan Katterat och Rombak ser det väldigt tomt ut på kartan i alla fall vad gäller stigar.
[/url]
Rallarvägen går mycket riktigt bara ner till Rombaksbotn. Men därifrån ska det gå båt till Narvik.
Kul att den här diskussionen dök upp här just nu - ska just ikväll upp till Riksgränsen med familjen för att introducera dem i fjällvandring i några dagar. Vi får se vilken rutt vi väljer - antingen ner mot Rombaksbotn eller också upp på någon av höjderna. Kanske bådadera.
Jag var faktiskt på väg dit upp redan förra sommaren, på egen hand. Men jag avstod p.g.a. ihållande regn däruppe - då blev det Gotska Sandön istället.