• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Resetips Baltikum och norra Polen

Då svarar jag mig själv,
Kan förmodligen variera mellan olika försäkringsbolag.

Ett tips är att vara lite på sin vakt, första gången vi var där tältade vi i det fria, i till synen öde trakt. Då vi låg och slappade i tältet på kvällen hade någon smugit sig fram till tältet och tagit två insektshåvar (jo jag samlar insekter) och två campingstolar, vi tyckte det var så obehagligt att vi inte vågade sova där, utan öste in allt i bilen och stack. En annan märklig företeelse är att det längs vägkanterna i dessa öde skogar står plötsligt folk och säljer blåbär, ett stycke längre fram säljer dom kantareller och ytterligare längre fram säljer dom sig själva!(Prosituerade). Passa också upp med nykterhetskontroller efter färjan.

Jag vill absolut inte avskräcka, tvärt om rekomendera detta land med oförtjänt dåligt rykte.

Johnny