På senaste resan hade jag kalsingar och strumpor som jag bara använde på lägret
(på stigen har jag löparbrallor eller löparbrallor+långbyxor och andra strumpor,
ett par.)
Dessa höll jag
regelbundet så pass rena att jag kunde använda dem på resan
(jag tvättar alltid ett eller flera plagg efter mig själv när jag slagit läger).
Faktiskt hade jag också ett par extra shorts (90 gram)
till hemresan. Jag bär en tröja och en goretexskjorta på stigen, oftast tar jag av tröjan på
lägret. Jag kan ha ettdera plagget på hemresan; det är inte svårt att hålla en tshirt
åtminstone luktfri under vandringen (jag gjorde två turer, en på 16 dagar, en på 5).
Enstaka gånger har jag köpt något nytt plagg, t ex i Paris.
Sen fem år har jag exakt ett par skor på vandringen och dessa är då förstås även mina reseskor.
Sådant som att posta saker hit och dit gör jag inte, eftersom jag aldrig vet var eller när turerna
slutar (ibland vet jag inte ens var de börjar).
Jag reser därför också alltid utan returbiljett.
(på stigen har jag löparbrallor eller löparbrallor+långbyxor och andra strumpor,
ett par.)
Dessa höll jag
regelbundet så pass rena att jag kunde använda dem på resan
(jag tvättar alltid ett eller flera plagg efter mig själv när jag slagit läger).
Faktiskt hade jag också ett par extra shorts (90 gram)
till hemresan. Jag bär en tröja och en goretexskjorta på stigen, oftast tar jag av tröjan på
lägret. Jag kan ha ettdera plagget på hemresan; det är inte svårt att hålla en tshirt
åtminstone luktfri under vandringen (jag gjorde två turer, en på 16 dagar, en på 5).
Enstaka gånger har jag köpt något nytt plagg, t ex i Paris.
Sen fem år har jag exakt ett par skor på vandringen och dessa är då förstås även mina reseskor.
Sådant som att posta saker hit och dit gör jag inte, eftersom jag aldrig vet var eller när turerna
slutar (ibland vet jag inte ens var de börjar).
Jag reser därför också alltid utan returbiljett.
Senast ändrad: