Kanske. Det kände jag inte till. Ska kolla om jag kan se det på radion.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Rese-radiotips
- Trådstartare tobis
- Start datum
Ha ha! Vad fånigt. Nu funkar det. Är nog några månader sen jag försökte. Men det har alltså gått minst ett år sedan jag kunde använda DAB.
Någon som testat denna som ligga i hängmattan kompis.
Den har sterio via hörlurar vilket lockar till köp för mig.
Fickradio Sony XDR-P1DBP DAB+, FM Batteri-laddningsfunktion, uppladdningsbart Svart | Conrad Electronic
Köp Fickradio Sony XDR-P1DBP DAB+, FM Batteri-laddningsfunktion, uppladdningsbart Svart på Conrad Electronic
www.conrad.se
Senast ändrad:
Någon som testat denna som ligga i hängmattan kompis.
Den radion är säkert jättebra men om jag bara skulle ha en hängmatteradio (tänker i trädgården) skulle jag använda min smartphone med tillhörande lurar och lyssna på streamad "radio" eller på spotify, pod
Vill man spara bandbredd och batteri och lyssnar mycket på direktsänd radio i mobieln bör man välja en mobil med inbyggd äkta FMmottagare, flera nya Sony-modeller har det, men det blir alltmer sällsynt. Märkligt nog har Samsung S8 för amerikanska marknaden FMradio men inte den europeiska varianten. Tror det är samma chipset och har lyckats ladda FMradio-appen till min europeiska men radio startar ändå inte, så det får bli SRplay om inte Sonyn är med.
En snabb googling säger att DABmottagare i mobil inte är så vanligt - en LG från 2016 är en träff.
/Patrik
Fast som jag skrev att jag förutsatte att hängmattan var placerad i trädgården och att man där kan köra Wi-Fi, för det har väl alla😜 En smartphone har ju ett närmast oändligt utbud jämfört med en radio. Men så klart har man inget Wi-Fi eller snikabonnemang är det ju radion som gäller. Man kan också använda sin radiopeng till en Wi-Fi repeater så man får bättre täckning.Vill man spara bandbredd och batteri och lyssnar mycket på direktsänd radio i mobieln bör man välja en mobil med inbyggd äkta FMmottagare, flera nya Sony-modeller har det, men det blir alltmer sällsynt. Märkligt nog har Samsung S8 för amerikanska marknaden FMradio men inte den europeiska varianten. Tror det är samma chipset och har lyckats ladda FMradio-appen till min europeiska men radio startar ändå inte, så det får bli SRplay om inte Sonyn är med.
En snabb googling säger att DABmottagare i mobil inte är så vanligt - en LG från 2016 är en träff.
/Patrik
Edit. Men så klart ligger man även i hängmattor i skogen och där funkar ju Wi-Fi inte. Så där är ju alternativen att steppa upp Surfmängd på telefonen eller köpa en sonyradioFast som jag skrev att jag förutsatte att hängmattan var placerad i trädgården och att man där kan köra Wi-Fi, för det har väl alla😜 En smartphone har ju ett närmast oändligt utbud jämfört med en radio. Men så klart har man inget Wi-Fi eller snikabonnemang är det ju radion som gäller. Man kan också använda sin radiopeng till en Wi-Fi repeater så man får bättre täckning.
DAB, FM, KV, MV och LV kräver antennsyn. Valet av stationsplats är kritiskt. Min antika, analoga Sony DS7100 får duga 33 år till, då blir jag 105.
Men då slipper du norsk radio som var TSkrav, de kör ju DAB numera....DAB, FM, KV, MV och LV kräver antennsyn. Valet av stationsplats är kritiskt. Min antika, analoga Sony DS7100 får duga 33 år till, då blir jag 105.
/Patrik
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Radiotips | Utrustning allmänt | 28 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg