Resa till Sarek med bil

Parkera vid Kebnats och ta bussen vidare till Ritsem. Från Änonjalme knatar ni ned mot treparksmötet och där hålla åt SO men ganska snart vika åt S. Ta sikte på Skuollavallda, in i den lilla dalen V om Lijggeboullda i riktning mot Gouhpervagge. Skarja. Från Skarja ner i Rapadalen vidare mot Aktse och sen lite Kungsleden mot Salto. Finns hundratals varianter om man vill men detta är ett exempel där du får en god variation av Sarek. Tar man detta håll så slipper man buss i slutet...

/Ingvar

Parkera vid Kebnats och ta bussen vidare till Ritsem. Från Änonjalme knatar ni ned mot treparksmötet och där hålla åt SO men ganska snart vika åt S. Ta sikte på Skuollavallda, in i den lilla dalen V om Lijggeboullda i riktning mot Gouhpervagge. Skarja. Från Skarja ner i Rapadalen vidare mot Aktse och sen lite Kungsleden mot Salto. Finns hundratals varianter om man vill men detta är ett exempel där du får en god variation av Sarek. Tar man detta håll så slipper man buss i slutet...

/Ingvar
Tack så mycket!
Jo, har tänkt på det en del och inser att det skulle vara skönt att slippa bussen i slutet. Blir därför som ni tipsar om att ta bussen till Ritsem och knalla ner mot Salto.

En av anledningarna till att jag tänkte Salto till Ritsem är att jag har hört att Kungsleden till Salto är väldigt tråkig i jämförelse med Sarek. Fick tipset av en utanför detta forum att börja med Salto, "den tråkiga biten". Men efter noggranna tankegångar blir det mest troligt Ritsem till Saltoluokta!

Sen måste jag passa på att ge ett stort tack till er som kommit med tips! Har hjälpt till massor. Första gången jag vänt mig till Utsidan eller något annat forum för att hitta tips. Det här var ju suveränt! Blir att vända sig hit fler gånger.

Om någon har något annat tips är det bara att hojta till! Än är det lång tid kvar till sommaren.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg