Resa med utrustning? (eg. paddlar)

risken är ju att om du inte monterat själv så har den kanske monterats med epoxy och då får du inte isär den.

Om du blir osäker för att plocka isär sätta ihop din egen paddel men inte att börja köra med en helt ny finns väl ingen anledning att släpa med sig din egna. att köpa en 4delad är rätt idiotiskt efterssom de garanterat har större risk att fallera än att plocka isär sin tvådelade och sätta ihop igen. Se bara till att din nya paddel inte skall va limmad med epoxy utan smältlim för då kan du lätt plocka isär den för att ta med hem.

vill du ändå ta med den köp ett gjutrör i papp på närmsta bygghandel

//Magnus

Maken har konstaterat att paddel-vingarna är epoxylimmade.
Lendal ska ha en egen lock-stil (många nycklar blir det) som inte ska fallera. Jag har provat Lendal och de med s k crank shaft funkar bra. Som sagt, jag tycker absolut inte att ditt förslag var dåligt så ta det inte som kritik att jag verkar velig. Se det för vad det är värt, oro från tidigare händelser där det kanske handlar om en paddel men eventuellt inte. Men jo, det handlar nog mest om paddeln just nu. Jag ska diskutera med mig själv och maken om vi ska ta med Robson-paddeln ändå. Det finns ju inget som säger att man inte kan köpa en till.... um, sa jag att jag är prylgalen förresten ;) ;)

Du kan bygga en mer hållbar paddeltransportör av ett dräneringsrör av plast (svart perforerat) med ändproppar. Blir lätt och starkt. (Går inte att bryta) Om du får ont av att paddla testa Pagaj! (Grönlandspaddel)

Risken att en plattpaddel blir skadad måste väl anses väldigt liten. Min paddelväska är mjuk och ger bara repskydd. Inget skydd mot slag etc. Jag har haft vingpaddlar med mig och jag har inte kunna finna några skador. Ett paddelskaft är ganska starkt. Jag testade att ställa mig på ett 20 cm långt skaft (från ett kapat skaft) med ena hälen och det var inga problem. Jag trodde att det skulle spricka, men icke.

Tror att det är större risk för skador på en paddel vid flottöruppgång än vid en flygresa.

Du kan bygga en mer hållbar paddeltransportör av ett dräneringsrör av plast (svart perforerat) med ändproppar. Blir lätt och starkt. (Går inte att bryta) Om du får ont av att paddla testa Pagaj! (Grönlandspaddel)

Jag trodde att man "måste" bygga pagajer själv.

Jag trodde att man "måste" bygga pagajer själv.
Det verkar så om man läser alla helyllerapportörer men icke!

Orust kajak har bra av trä. Sen kan du köpa delbar kolfibermodell av tex. superior kayaks i USA. Den är inte bara groteskt dyr utan också en härligt snuskig kombination av low-tech och high-tech. Folkligt och elitistiskt i ett!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutad160118 Amalfi-kusten? Paddling allmänt 1
AnnieKain Oberoende genom Utrustning Paddling allmänt 28
Jesperr97 Nödvändig utrustning? Paddling allmänt 21
graylingman Utrustning till en nybörjare Paddling allmänt 8
rija Vad händer egentligen med priset på utrustning... Paddling allmänt 31
Joakim Ambrosson Förslag på utrustning - länspump, flottör mm. Paddling allmänt 7
Kajakob Utrustning till point65 XP, vad skall man tänka på? Paddling allmänt 12
fredric_verklig.se Komplett utrustning för Kajakande. Paddling allmänt 7
bajdarka Utrustning Paddling allmänt 10
Utrustning Paddling allmänt 1
Johan123 Någon som paddlar kanadensare med böjd paddel? (bent shaft) Paddling allmänt 3
jleol Splint paddlar Paddling allmänt 4
Seayak520 Färg paddlar (för synlighet) Paddling allmänt 25
Ainon Att tänka på om man paddlar själv? Paddling allmänt 96
fuchs paddlar genom Stockholm Paddling allmänt 2
sterneborn Paddlar åar, Göta Älv & Nossan Paddling allmänt 3
Fraktal Hur länge paddlar ni? Paddling allmänt 37
annagundemark Söker dig paddlare, som paddlar kajaken "Crunch", norröver Paddling allmänt 0
Stuvarn Mindre paddlar! Paddling allmänt 2
Stuvarn Hur mkt paddlar ni varje år? Paddling allmänt 16
Teknikern Är det fler än jag som paddlar utan kapell? Paddling allmänt 20
Nitsson Var i Sverige paddlar Ray Mears? Paddling allmänt 2
PetNor Ray Mears paddlar i m/59 skjorta. Paddling allmänt 1
Kajakjagare Någon som paddlar i Åar här? Paddling allmänt 18
Mr Safe Vilka paddlar? Paddling allmänt 1
lellky Hur långt paddlar man? Paddling allmänt 4
Josie robson voyager/storm/bracsa typhoon paddlar Paddling allmänt 1
surfban Prijon paddlar Paddling allmänt 1
Jocka smältlim till Paddlar Paddling allmänt 3
olmar Är det någon som paddlar? Eller snackar ni bara? Paddling allmänt 20
Plastex Detta paddlar vi i Paddling allmänt 2
kajaken_yahoo.com Upphittade: Paddlar och kompass Paddling allmänt 1
fredriklindblad Paddlar Paddling allmänt 2
Plastex Vad paddlar du? Paddling allmänt 143
paddla Hur snabbt paddlar en nybšrjare? Paddling allmänt 5
minken Hur snabbt paddlar man? Paddling allmänt 3
osse80 SPANA IN DENNA SIDAN OM EN KILLE SOM PADDLAR HELA KUSTEN Paddling allmänt 0
Erfarenhet av Robson paddlar...? Paddling allmänt 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg