Reparera telemarkpjäxor

Är det någon som vet hur man på bästa sätt lagar hål i den 'bälg' som går över tån på telemarkpjäxor, dvs där skon är ledad? Har efter ihärdig nötning lyckats skava hål med stålkanten på båda pjäxorna. Skulle det funka med någon slags silikon? Fäster det? Andra idéer?
/R

laga hål

Sorry
Plasten i en pjäxa går ej att limma eller varmluftsvetsa ihop.
Har försökt med alla medel laga flärpen som håller plösen på mina Denali.
Men skall du bara täta. Gå till en båttillbehörsaffär och fråga efter självvulkande tape. Går att täta det mesta.
Annars blir det nog en nyinvestering

Svetsa

En kompis som är bilmekaniker svetsa ihop bälgen på ett par T1:eek:r med plastsvets som man brukar repareera moderna stötfångare med...

Du kan ev prova med epoxilim (tex arralditlim) och glasfiber. Har gjort förstärkning under plösen för att få bättre tryckutjämning vid spännet....sitter kanonbra. I ditt fall kan det ev bli problem med rörelser..Men jag tror att det ska funka..

Mvh Hans L

laga

Efter att vatit på båtmässan, där man säljer allt möjligt bra att ha grejor håller jag med dej.

Fick en demonstration där jag ställde samma fråga som ställts här.

Det går att laga med den typ som du beskriver.

Jag erkänner att jag med min mattläggarbakgrund har lärt mej nått nytt i limbranschen.

Tack

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nils73 Hur reparera hålen i telis pjäxan Telemark 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg