Reparera rullen?

Hej Forumet!

Är det någon som kan ge mig tipps om vart i Stockholmstrakten jag kan få min Ambassadeur XLT2 lagad medans jag väntar? Magnetbromsen har givitupp och jag kan inte fixa det själv då det behövs några små fjädrar.

Mkt tacksam för alla ledtrådar.

/Niclas

Har...

inte Ambassadörer livstids garanti och service? I så fall är det väl bara att skicka in den...

/Anders B

Tack Björn och Anders!

Tack Björn! Jag skall kolla Berras omgående.

Det stämmer Anders, det skall vara livstids garanti etc etc. "Fishing for life" tror jag de använder som slogan i deras annonser. Men så mycket till fiskeliv fick nog inte denna modell av Ambassadeur uppleva. Det var en modell som dök upp i början/mitten av 80-talet. Grafit och magnetbromsar, fiffiga lösningar för snabbbyte av spole, frikopplingsbar linförare för friktionsfriare och längre kast etc etc... Dock blev det väl lite väl mycket små plastdetaljer som inte höll måttet för intensivt fiske så modellerna försvann. Idag går det knappt att finna bilder på dessa rullar ens på specifika Ambassadeursidor än mindre hitta reservdelar verkar det som. Så var det med den livstidsgarantin! Men som sagt, jag ska göra ett försök på Berras.

Tack igen!
/Niclas

Inga framgångar!

Har varit i kontakt med både Berras och Sportfiskebutiken. Ingen av dem har delar inne för att kunna utföra reparation. De skickar rullen vidare till ABU-service. Jag har sökt dem för att kolla om de kan sända mig de delar jag behöver men har inte lyckats nå dem. Dock har jag fått veta att det inte är livstids garanti på Ambassadeurrullar.

Över och ut!
Niclas

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg