Reklame på utsidan

Er det flere som irriterer seg over reklamebannere som kommer opp for hver ny side på Utsidan????

Skriv navnet ditt under for å demonstrere din misnøye.
Dette er så sinnsykt kjedelig!!!

Guest

Gäst
Först och främst ser jag ingen stjärna i ditt forumhuvud, så du får nog stå ut med reklam om du utnyttjar utsidan gratis. Tyvärr blir det ingen skillnad om man är stödmedlem, men om man är stödmedlem tycker jag att man har större rätt att klaga. Nu kan jag ju vara ute i ogjort väder, det kanske bara har har blivit en fördröjning med ditt stödmedlemskap? Hur som helst: Om utsidan skall överleva måste man täcka sina kostnader. Detta sker så vitt jag förstår i dagsläget genom reklamintäkter. För att citera någon annan här på forumet: "Gilla läget. Sug på en sten."
Jag har tagit upp en liknande fråga tidigare. Tråden finner du här
/Mattias

Sluta gnäll!

Pengar måste komma in, så enkelt är det. Så sluta gnäll och njut av att du, som jag, har tillgång till en gratis sida!

Andreas

Popup fönster

Jag skulle inte heller vara stödmedlem om jag bodde utanför Sverige. Postgiro-avgifterna är ju dyrare än stödmedlemskapet.

Saxar här mitt svar till en annat gnäll på popup-fönster:

Om det finns någon mer än jag som kör Mozilla (www.mozilla.org) eller Netscapes (6.2) browser så finns det ju inbyggt stöd att bli av med oönskade popup-fönster.

Gå till Edit | Preferences | Advanced | Script & Windows. Där kan man kryssa ur "Open unrequested windows".

/Jonas U

Klaga inte på Utsidan...

...klaga hos de annonsörer som envisas med popuper.

Nu är det stepstone och någon filmklubb som slänger upp en ny popup för varje sida jag besöker på Utsidan.
Resultatet blir att jag surfar runt mindre på Utsidan, och därmed ger Utsidan mindre annonsintäkter.

talthoff

Forumvärd
Re: Popup fönster

utter; sa:
Jag skulle inte heller vara stödmedlem om jag bodde utanför Sverige. Postgiro-avgifterna är ju dyrare än stödmedlemskapet.

Det är helt okey att betala för 10 år i taget, så blir inte avgiten lika stor procentuellt :)

Vi skulle gärna hitta en lösning som gjorde att man kunde betala med kreditkort eller dyl. Men problemet är att dessa lösningar kostar mer än det smakar i dagsläget.

-Thomas

reklam

Visst är reklam på websidor irriterande men de behöver som sagt pengar för att hålla sidorna igång. Det finns dock program som flitrerar bort reklamen och även annan oönskad information från websidor. Själv använder jag Webwasher som finns att ladda hem gratis från http://www.webwasher.com. Det fungerar alldeles utmärkt och sidorna går snabbare att ladda ner. Ha det bra.

"kommer opp for hver ny side"

Jag använder internet explorer 5 och för mig funkar det så att om jag bara låter popup-bannern ligga kvar i bakgrunden så öppnas ingen ny. Endast om jag klickar bort popup-fönstret när jag ser det så ploppar det upp igen när jag byter sida på Utsidan.

Det kan ju vara skillnad på andra webbläsare, men ett tips är alltså att testa att låta popupen ligga kvar i bakgrunden. :)

clindh

Forumvärd
Vi kommer snart genomföra en ändring så att betalande stödmedlemmar slipper annonser från vårt annonsnätverk (det är därifrån stora bannern och popups kommer). Så då kan man slippa popups.

Utsidan säljer också reklamplatser själv - företrädesvis till företag i friluftsbranschen, dessa kommer också fortsättningsvis visas för alla medlemmar.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg