Tänkte bara undra lite vad era reflextioner är angående reklamationer av frilufskläder.
Som jag nämnt i en tidigare tråd så gick mina Hardware regns brallor sönder i en sömn. Jag tycker att det är mycket konstigt att de kunde gå sönder just i sömnen då den ej är exponerad (kanten är minimal). Enligt sportkompaniet som sålt byxorna så menar leverantören på att byxorna slitits upp. Hur det kan komma sig förstår inte jag då det logiskt borde bli en reva någon annan stans i stället om man tex fastnar i något.
Garantin gäller alltså inte då det är skada åverkad utifrän enligt leverantören.
Min hypotes är att sömnen varit undermålig, vilket skapat ett glapp, vilket i sin tur gjort att byxan har fastnat i något.
Jag har själv arbetat i butik och tagit emot mängder av reklamationer så lagen kan jag men tyvärr var det i en annan branch så kläder kan jag ej.
Vad har ni för erfarenhet av reklamationer av frilufskläder?
Som jag nämnt i en tidigare tråd så gick mina Hardware regns brallor sönder i en sömn. Jag tycker att det är mycket konstigt att de kunde gå sönder just i sömnen då den ej är exponerad (kanten är minimal). Enligt sportkompaniet som sålt byxorna så menar leverantören på att byxorna slitits upp. Hur det kan komma sig förstår inte jag då det logiskt borde bli en reva någon annan stans i stället om man tex fastnar i något.
Garantin gäller alltså inte då det är skada åverkad utifrän enligt leverantören.
Min hypotes är att sömnen varit undermålig, vilket skapat ett glapp, vilket i sin tur gjort att byxan har fastnat i något.
Jag har själv arbetat i butik och tagit emot mängder av reklamationer så lagen kan jag men tyvärr var det i en annan branch så kläder kan jag ej.
Vad har ni för erfarenhet av reklamationer av frilufskläder?