I Mars i fjol köpte jag på Intersport två uppsättningar långfärdsskridskor till mig och min flickvän. Vi kom hem och provade pjäxorna som vi tyckte satt skönt, eftersom vi åkte på flera skidsemestrar efter detta hann vi inte med att åka på något och skenorna packades aldrig upp ur kartongerna utan hamnade direkt för förvaring på vinden.
När jag nu i fredags hämtade ner skridskorna från förvaringen på vinden och för första gången öppnar kartongerna upptäcker jag att vi i den ena kartongen bara fått en skridsko. Kvar ligger dock två stycken skenskydd varför jag misstänker att vi fått kartongen som hör till fjolårets skyltexemplar. På lörddagen kontaktar jag Intersportbutiken där vi köpte dem och meddelar vad som inträffat. Dom återkommer senare under lörddagen och menar att dom inte kan hjälpa oss och att vi borde upptäckt detta inom några dagar från köptillfället. Idag måndag kontaktar vi butikschefen som ger samma besked. Vi har naturligtvis både kvitto och kartong kvar.
Vilken rätt här jag i den här läget? Vi vill naturligtvis ha två stycken skridskor, en till varje pjäxa. Som nybörjare är detta en tillräcklig utmaning.
När jag nu i fredags hämtade ner skridskorna från förvaringen på vinden och för första gången öppnar kartongerna upptäcker jag att vi i den ena kartongen bara fått en skridsko. Kvar ligger dock två stycken skenskydd varför jag misstänker att vi fått kartongen som hör till fjolårets skyltexemplar. På lörddagen kontaktar jag Intersportbutiken där vi köpte dem och meddelar vad som inträffat. Dom återkommer senare under lörddagen och menar att dom inte kan hjälpa oss och att vi borde upptäckt detta inom några dagar från köptillfället. Idag måndag kontaktar vi butikschefen som ger samma besked. Vi har naturligtvis både kvitto och kartong kvar.
Vilken rätt här jag i den här läget? Vi vill naturligtvis ha två stycken skridskor, en till varje pjäxa. Som nybörjare är detta en tillräcklig utmaning.