Reklam???

Oj jag glömde visst klaga lite på era reklamanonnser på Förstasidan, ska ni verkligen ge er in på det eller kan vi hålla oss till natur och frilufts inriktning???

Jag orkar inte med reklam på varenda j%v&a sida jag besöker.

En fråga: - Blir/är Utsidan sponsrad eller hur fungerar ni??? Ärlig fråga kräver ärligt svar.

Nu ska jag inte klaga på ett tag, hade.

Reklam på Utsidan

Så här är det:
Det kostar mycket pengar att driva en internetsajt som utsidan.se. Lokaler, löner, teknik och en massa mindre poster ska betalas löpande.

Idag lever utsidan.se till stor del på det kapital som satsades av (aktie)ägarna för ett knappt år sedan. De pengarna varar inte i evighet och vi måste på något sätt finansierara verksamheten också i framtiden.

Annonser är den mest närliggande inkomstkällan och vi jobbar idag hårt för att öka inkomsterna den vägen. Det är inte särskilt enkelt. Friluftsbranschen är försiktig med att prova nya kommunikationsvägar, trots att en annons på utsidan.se har betydligt fler exponeringar än t ex en annons i Utemagasinet.

Ett alternativ till annonsfinansiering är att ta betalt för tjänsterna på sajten, men det strider ännu mer mot Utsidans idé.

Ett förslag som kom upp på en medlemsträff i höstas är att betala för att slippa se annonser. Tanken var att de som vill vara utan reklam betalar en summa per år. Det är tekniskt möjligt och kanske ett alternativ för reklamallergiker. Vi gör en marknadsundersökning om det i Veckans fråga på direkten. Kolla på förstasidan från torsdag 15/3.

Svaret på din "klagan" blir alltså: det kommer att bli fler annonser om utsidan.se ska finnas kvar, om inte någon kommer på något annat sätt att finansiera verksamheten. Idéer emottages tacksamt!

Ulf
Utsidan

Jag förstår...

... att det går till på detta sättet. Ville bara fråga ändå.

Men tidigare har ni haft reklam på högra sidan vilket är HELT okej, men idag är det reklam loggos inne i själva sidan, där butikens nya ruta om jag får kalla det för det.

Räcker det inte med den högra sidan som reklam för oss?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg