Reflextejp/Självhäftande reflexark

Var får man tag på reflextejp eller självhäftande reflexark som tål lite väder och vind?
Helst i butik i Stockholm men andra tips mottages gärna.

50 kr/m!

Reflextejp för 50 kr/m eller ett A4 för 50 kr!
Är reflexark en fråga om du-får-vad-du-betalar-för eller finns det billigare och lika bra alternativ att hitta någonstans?

Biltema

Biltema har några reflextejper. Men det är ”Biltema kvalité” 10m för 30 SEK. Så det beror på vad du ska ha reflextejpen till, hur djupt du ska gräva i börsen

Per Brune

Ta med en mandelkrans eller annat smörjmedel och prata med gubbarna på verkstan hos någon större vägskylttillverkare, t.ex. i GBG (Kållered) finns Plast&Plåt, de brukar ha spillbitar i alla vanliga vägskyltskulörer. Kolla gula sidorna eller Google.
Annars tror jag det är 3M som tillverkar folien om du behöver stora sjok.
//Bengt

Bengt F; sa:
Ta med en mandelkrans eller annat smörjmedel och prata med gubbarna på verkstan hos någon större vägskylttillverkare, t.ex. i GBG (Kållered) finns Plast&Plåt, de brukar ha spillbitar i alla vanliga vägskyltskulörer. Kolla gula sidorna eller Google.
Annars tror jag det är 3M som tillverkar folien om du behöver stora sjok.
//Bengt

Just vad jag tänkte säga .... gå in till en skyltmakare och tigg till dig en spillbit, men tänk på att reflexfolie är dyrt så det måste vara en stor krans ! :)

/Gunnar "skyltmakaren"

olow; sa:
Var får man tag på reflextejp eller självhäftande reflexark som tål lite väder och vind?
Helst i butik i Stockholm men andra tips mottages gärna.

Jag kan rekomendera den SOLAS godkända reflextejp som skim kayaks säljer..
mkt bra klister som fäster bra på åtminstånde min plastkajak vilket inte är det lättaste.
samt en riktigt bra reflex när ljus kommer på.

lycka till

http://www.systemtext.se/ verkar ha butik i Sthlm. Var kollade jag inte. Jag har hört, från paddelkompisar här i Götet, att grejerna som Systemtext har "gör jobbet". Prisnivå eller arkstorlek är okännt för mig - men jag tror inte det har varit ett problem.
-p-

olle11; sa:
http://www.systemtext.se/ verkar ha butik i Sthlm. Var kollade jag inte. Jag har hört, från paddelkompisar här i Götet, att grejerna som Systemtext har "gör jobbet". Prisnivå eller arkstorlek är okännt för mig - men jag tror inte det har varit ett problem.
-p-

SystemText har adress : Fleminggatan 49 Stockholm, folien finns på 1,2 m bredd / rulle c:a pris 300-400 kvm. Lycka Till !

/Gunnar

Re: Biltema

Brune; sa:
Biltema har några reflextejper. Men det är ”Biltema kvalité” 10m för 30 SEK. Så det beror på vad du ska ha reflextejpen till, hur djupt du ska gräva i börsen

Per Brune

Tapen ovan artnr:
silver 29-120
röd 29-121
grön 29-122
gul 29-123
blå 29-124
24mm bred, fiskfjällmönster.

Självhäftande "Flourenscerande dekalark" 430x195mm 30kr. Står inget om väderbeständighet, men de finns bland bilstylingtillbehören.
röd 33-520
gul 33-522

Biltema som jag brukar kalla Hemtema, har enligt mig ryckt upp sig ordentligt på senare år. Många av deras produkter är riktigt bra i dag, medans andra är SKRÄP. Så man får åka dit, se och känna ifall man törs chansa.

(Men nu har jag upptäckt att det finns en affär i och utanför kalmar som heter "Hemtema")

Biltema!

Stannade till på Biltema på väg ut till landet och shoppade rekommenderade Biltema-produkter

Reflextape, 10 meter:
silver 29-120
29.90 kr

Självhäftande fluorescerande dekalark 430x195mm
röd 33-520
29.90 kr

Pysslade lite med tejp och folie som verkar fästa alldeles utmärkt på ett paddelblad.
Har inte hunnit testa "på riktigt" ännu, men det _verkar_ toppen.
http://www.utsidan.se/medlem/album/visa.htm?ID=11568

Tack för tips.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MonicaKa Reflextejp, Clas Ohlson Utrustning allmänt 12

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg