Tack för viktsvaret.
1162 gram för yttertält/bågar+band+pinnar...för det priset så är det en hyfsad provapå-tarptält-lösning.
1162 gram för yttertält/bågar+band+pinnar...för det priset så är det en hyfsad provapå-tarptält-lösning.
Tack för viktsvaret.
Min erfarenhet av Jula och Claes Ohlson är att de har en ganska stor spridning i pris och kvalitet på sina produkter. Ofta tycker jag man får vad man betalar för. CO säljer ju t ex flera av Silvas produkter till priser under den stroppiga märkeshandeln men de har också en massa egna eller nonamegrejor med konsekvenser för pris och kvalitet. Biltema och Ö&B är enligt min erfarenhet lite mer "grisen i säcken". De kan överraska och göra en rejält besviken. Köpte t ex en kompass där som pekar mot allt man vill att den ska peka åt... Typiskt en säkerhetsgrej där det är dumt att tumma på kvalitet och pris. Några andra erfarenheter av dessa lägrepriskedjor? Jula och BIltema har aldrig knusslat avseende reklamationer dock - heder till dem för det. Övriga har jag ingen erfarenhet av i det avseendet //Jonas
Är det någon som kan svara på hur pass självstagande detta tältet är? Ser lite ut att behöva stadgan av linorna. Tänkte använda det för korta skogsturer sommartid längs skåneleden och kanske även paddlingsturer i Blekinge skärgård.
Såg att priset nu ligger på 395:-
Kan inte vara ett dåligt köp, blir man missnöjd går det säkert att sälja vidare för nästan samma pris.