Reeds chillcheater

Hej!

Undrar om någon som beställt från reeds kan beskriva beställningsflödet?

Beställde tuiliq och lite småprylar för två veckor sen och fick ett bekräftelsemail på storleks formuläret och sedan en bekräftelse på betalningen, men ingen mer orderbekräftelse än den på hemsidan när betalningen var genomförd.

Har heller inte hört något från Reed's och mailat dom 2ggr om ärendet utan svar...

//Christoffer

Har beställt flera gånger med måttbeställningar och feedbacken är lite knapp, jag kollade gamla mejl och det verkar bara som jag har fått bekräftelse på att betalningen gått igenom och bekräftelse på måttangivelserna.

Det har tagit 2-3 veckor för måttbeställda saker att komma fram (jag tror att de angav 4 veckors leveranstid på min måttbeställda Tuiliq men den kom efter 3.) Jag har alltid fått grejerna så du ska nog inte vara orolig.

Men det går väl förresten att logga in på deras sajt och se orderstatus där?

konstig.
beställde för 2 månader sen och det gick väldigt snabbt. Specialsydd grej som tog från den dagen jag beställde tills jag fick hem det precis en vecka.
jag vet att jag fick ett mail med storlekerna och ett mail med betalningen - sen kommer jag dock inte ihåg om jag fick fler mail.

Troligen är det väl lite större beställningstryck nu precis i samband med att säsongen verkligen sätter igång, våren har ju varit sen i hela Europa...

Ring!
Jag tror det är ett rätt litet företag och jag fick i våras prata med en väldigt trevlig dam när jag hade liknande frågor. Hon bad om ursäkt för hemsidan och rätade ut alla frågetecken.

Har beställt flera gånger med måttbeställningar och feedbacken är lite knapp, jag kollade gamla mejl och det verkar bara som jag har fått bekräftelse på att betalningen gått igenom och bekräftelse på måttangivelserna.

Det har tagit 2-3 veckor för måttbeställda saker att komma fram (jag tror att de angav 4 veckors leveranstid på min måttbeställda Tuiliq men den kom efter 3.) Jag har alltid fått grejerna så du ska nog inte vara orolig.

Men det går väl förresten att logga in på deras sajt och se orderstatus där?

Okej då verkar ju det stämma. Får hoppas jag hör ngt/ får hem det snart då!

Hittar dock ingen order status efter inloggning? Endast ändring av lösen, användaruppg och leveransadress..

Jo det är väl så att säsongen precis satt igång.. Det konstigaste är att jag mailade med dom 4-5ggr innan jag beställde och då dröjde svaret som längst ett par timmar.. Nu har de tagit 5dgr utan svar..

Som skrivet, ring och fråga. Jag har alltid fått mina saker. Jag hade inga problem när jag villa ha en ändring på min tuiliq. De är trevliga på telefon, men du får lyssna noga då dialekten inte är skolengelska..

Som skrivet, ring och fråga. Jag har alltid fått mina saker. Jag hade inga problem när jag villa ha en ändring på min tuiliq. De är trevliga på telefon, men du får lyssna noga då dialekten inte är skolengelska..

Jo, skulle gjort det om det inte vore så att jag är urbota dålig på engelska i sobert tillstånd.

/Christoffer

När jag har köpt grejor från Reed har det varit som ni beskriver, dvs knäpptyst tills det dyker upp ett paket. Och just såhär års har dom mycket att göra men mer än ett par veckor har det aldrig tagit.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg