Själva modellen är en rätt gammal modell och har klarat många turer och olika sjöar, att vara i vågor med den är kul, av köpes - Grönlandkajaker nog den mest roliga i lite sjögång.
Just T varianten av Greenland är den större varianten och tar lite mera packning samt är marginellt snabbare men lite mindre agil än den vanliga Greenland.
Om man få med sig sin packning eller ej beror helt på packningen såklart. Jag har många vänner som kör turer med Greenland och även Greenland T och är jätte nöjda. Men jag har även vänner som tycker att Greenland T är alldeles för liten för att få med allting.
Beror som sagt på vad man har för grejer med sig, vilken volym de har. Men om man lämnar klotgrillen och tv´n där hemma anser jag att man problemfritt bör klarar veckoturer. Med mina lättvikts grejer som jag använder mest skulle jag tom har plats över i en sådan (använder själv än kajak som är mindre än Greenland)
Ryggstödet är lite både och, smart men knasigt. Gillar det inte själv men jag använder aldrig ngt ryggstöd i mina kajaker och sitter hellre fritt med ryggen och fast med benen. Bör ju inte vara ngt problem att byta ut detta.
De Rebel Kajaker jag har sett hittills har alla varit bra byggda, bra material och i det stora hela igenom tänkta.
Jämför jag de med de senare åren av Tahes variant från Greenland och Greenland T när de fortfarande byggde de så är Rebel klart att föredrar tycker jag. (har stött på riktiga skräck exempel från Tahe där man har sprutat på flera cm tjockt med polyester osv och fuskat till alla skavanker med gelcoat ...)
Såhär skrev jag om Rebel Greenland när Rebel hade födds:
http://qajaq.se/wordpress/?p=1071