Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tydligen säljer dom mycket till det norska försvaret! Och då struntar dom väl i oss småköpare. Jag hoppas verkligen inte att dom höjer, ligger redan lite högt! Vill inte gå tillbaka till Wildlife igen! Man får väl börja torka själv!
Vill tillägga att REAL säljer proviant till norska, finska och svenska försvaret.
Vår "Grönpåse" innehåller både en matpåse, en shokladkaka och lite annat smått och gått från just REAL... Mycket gott!
Har testat den nya gulpåsen och det var lite positivt men mest negativt. Får väl hitta en tråd och skriva om det, om det nu är någon som tycker det är intressant?
Vill tillägga att REAL säljer proviant till norska, finska och svenska försvaret.
Vår "Grönpåse" innehåller både en matpåse, en shokladkaka och lite annat smått och gått från just REAL... Mycket gott!
Går det att köpa dem som vanlig civilare och i så fall vart? Har vid enstaka tillfällen käkat försvarets gamla frystorkade mat som kom på detta sätt. Helt klart smidigt att ha allt i ett.
Vet inte om hela dygnspacken går att köpa någonstans. Grönpåsen gör det inte, vad jag vet, om du inte köper via tradera eller något.
Det är Blå band som tillverkat den frystorkade rätterna i Gulpåsen så det borde gå att få tag på.
Pasta bolognese, som ju är en höjdare i grönpåsarna, smakar dock vedervärdigt. Typ sur. Den är för övrigt vegetarisk hur nu Bolognese nu kan vara det.
Största skillnaden som jag kan se mellan dessa och Drytechs dito är det är lite fastare konsistens i dessa. Drytechs måltider har en tendens till att bli "gröt". Dock är Blåbands måltidspåsar alldeles för små. Då jag var riktigt hungrig och behövde energi fick jag äta två påsar på en gång.
Energiinnehållet i dessa dygnsportioner är också lägre än i Drytechs - vilket jag anser vara en stor miss. Och som sagt alldeles för mycket godis.
Vet inte om hela dygnspacken går att köpa någonstans. Grönpåsen gör det inte, vad jag vet, om du inte köper via tradera eller något.
Det är Blå band som tillverkat den frystorkade rätterna i Gulpåsen så det borde gå att få tag på.
Pasta bolognese, som ju är en höjdare i grönpåsarna, smakar dock vedervärdigt. Typ sur. Den är för övrigt vegetarisk hur nu Bolognese nu kan vara det.
Största skillnaden som jag kan se mellan dessa och Drytechs dito är det är lite fastare konsistens i dessa. Drytechs måltider har en tendens till att bli "gröt". Dock är Blåbands måltidspåsar alldeles för små. Då jag var riktigt hungrig och behövde energi fick jag äta två påsar på en gång.
Energiinnehållet i dessa dygnsportioner är också lägre än i Drytechs - vilket jag anser vara en stor miss. Och som sagt alldeles för mycket godis.
Blå bands maträtter går bort direkt. Åt dem första gången jag var ute och fjällvandrade, inte en chans att jag gör det igen.
Två påsar brukar jag alltid få äta om jag inte äter en massa mackor till. Vette fan hur de har gjort när de har tänkt ut påsarnas energi innehåll men alla som jag har varit ute med har alltid fått käka antingen en två portioners påse + gärna någon macka eller en enkel påse och mycket mackor. hmmm.... man kanske skulle börja lättpacka?