Problemet är bara det att jag fyller 50 i år och med åren blir man lite mer försiktigt, dels för att man redan klarat en del prövningar i livet, och sen att kroppen inte är densamma som när man gjorde militärtjänsten på K3, då kunde man klara vad som helst, men inte nu. Ta t.ex. knäskydden på bilden, det hade jag aldrig förr fast man tog större risker att skada knäna.
Det jag skrev angående säkerhet var inte riktat till dig Jokkemokksjokke. Det är ju inte så att jag idag skulle testa hoppa fallskärm med en presenning. Det var mer att jag förstod att folk skulle hänvisa till att du skulle gå kurs när jag såg din post för första gången, just för att "det är så farligt". Jag menar, om du står på en väldigt hög höjd så fattar både du och jag att det kan gå riktigt illa om något går snett, det är ju därför du är här och frågar. Tyvärr är det någon slags tabu att lära sig själv. Det kanske är en kombination av att folk inte vill 'ta på sig ansvaret' samtidigt som det kombineras med att folk inte orkar ge tips för att det finns så mycket man kan och många gånger bör tänka på.
Jag vet inte om det framgick tidigare i posten och jag orkar inte direkt kolla upp det nu när jag skriver posten men varför vill du reppa? I alla fall, vad för slags miljö är det? Pratar vi att vara ute i naturen och bygga ankare eller pratar vi hus/annat? Är det tänkt att du skall vara själv eller kommer du ha en partner?