Jag har haft vissa negativa synpunkter på XXL’s prissättning i reklamen och i butiken
Jag köpte några veckor sedan ett par nya vår /höst kängor med GoreTex på XXL. Då jag med mina 167 cm i längd och skostorlek 39 svårt att hitta kläder allmänhet och skor i synnerhet (måste köpa damskor)
”Hittade” efter mycket provande flera affärer ett par skor som jag tyckte var sköna, men dom har tyvärr inget löpband på XXL så man kan provgå skorna stund.
När jag förra veckan använde dom nya skorna för första gången (det regnade som sjutton) så jag åkte buss till träningen i stället för att cykla. Innan jag ens kommit halvvägs till busshållplatsen så började det gör ont i ena foten. Skon klämde ovanpå höger stortå
Så i går när jag fick XXL reklamblad med min lokaltidning såg jag att det var 30 dagars nöjd garanti på skor och kläder på XXL. Så iväg (körde bil) till XXL för att åter prova skor/kängor. I veckans reklamblad finns några kängor som jag inte ”hittade”. Frågade personalen på skoavdelningen och dom kängorna som jag vill prova fanns på ”vildmarksavdelningen” (rätt stolligt att ha skor på 2 ställen med så där 100 meters avstånd mellan). På vildmarksavdelningen hade dom säkert 10-15 par jag provade. Så jag valde dom som passade bäst som dessutom enligt reklambladet var prissänkta med 600 kronor denna vecka.
Så tillbaka till skoavdelningen för att ”göra upp” det ekonomiska. Personalen skoavdelningen var märkligt nog inte speciellt insatta i hanteringen av ”30 dagars nöjd garantin”. Slog pärmar, skannade av streckkoder, ringde flera telefonsamtal var in på lagret/kontoret(?) och kanske pratade med någon annan där. Så efter kanske 1 timme för att ”göra upp” det ekonomiska och kanske 2 timmar provning så hade jag ett par nya kängor som förhoppningsvis passar
Anledningen till att trots allt ”strul” är nöjd är att jag kunde lämna tillbaka ett par skor som var begagnade (om än obetydligt) men omöjliga att sälja till någon annan då det var lite grus som fastnat i sulorna och GoreTex-lappen hade hamnat i soporna hemma.
Jag känner inte till någon annan affär där det går att byta skor på dom villkoren.
Viktigt att spara kassakvittot annars hade nog bytet varit uteslutet
Det finns en tråd https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=63151&highlight=byta där trådskapare beklagade sig över att inte fick byta jacak ”bara” därför han tagit bort alla lappar
På min bild som finns på sidan 12 i den tråden, så står det tydligt på kassakvitto att den affären kräver att etiketter ska sitta kvar vid byten.
Därav detta långa inlägg
Dom ny kängorna blev
https://www.xxl.se/meindl-gomera-mocca-lady-gtx-vandringskanga/p/1103243_1_style
1199 kronor denna vecka
Per
Jag köpte några veckor sedan ett par nya vår /höst kängor med GoreTex på XXL. Då jag med mina 167 cm i längd och skostorlek 39 svårt att hitta kläder allmänhet och skor i synnerhet (måste köpa damskor)
”Hittade” efter mycket provande flera affärer ett par skor som jag tyckte var sköna, men dom har tyvärr inget löpband på XXL så man kan provgå skorna stund.
När jag förra veckan använde dom nya skorna för första gången (det regnade som sjutton) så jag åkte buss till träningen i stället för att cykla. Innan jag ens kommit halvvägs till busshållplatsen så började det gör ont i ena foten. Skon klämde ovanpå höger stortå
Så i går när jag fick XXL reklamblad med min lokaltidning såg jag att det var 30 dagars nöjd garanti på skor och kläder på XXL. Så iväg (körde bil) till XXL för att åter prova skor/kängor. I veckans reklamblad finns några kängor som jag inte ”hittade”. Frågade personalen på skoavdelningen och dom kängorna som jag vill prova fanns på ”vildmarksavdelningen” (rätt stolligt att ha skor på 2 ställen med så där 100 meters avstånd mellan). På vildmarksavdelningen hade dom säkert 10-15 par jag provade. Så jag valde dom som passade bäst som dessutom enligt reklambladet var prissänkta med 600 kronor denna vecka.
Så tillbaka till skoavdelningen för att ”göra upp” det ekonomiska. Personalen skoavdelningen var märkligt nog inte speciellt insatta i hanteringen av ”30 dagars nöjd garantin”. Slog pärmar, skannade av streckkoder, ringde flera telefonsamtal var in på lagret/kontoret(?) och kanske pratade med någon annan där. Så efter kanske 1 timme för att ”göra upp” det ekonomiska och kanske 2 timmar provning så hade jag ett par nya kängor som förhoppningsvis passar
Anledningen till att trots allt ”strul” är nöjd är att jag kunde lämna tillbaka ett par skor som var begagnade (om än obetydligt) men omöjliga att sälja till någon annan då det var lite grus som fastnat i sulorna och GoreTex-lappen hade hamnat i soporna hemma.
Jag känner inte till någon annan affär där det går att byta skor på dom villkoren.
Viktigt att spara kassakvittot annars hade nog bytet varit uteslutet
Det finns en tråd https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=63151&highlight=byta där trådskapare beklagade sig över att inte fick byta jacak ”bara” därför han tagit bort alla lappar
På min bild som finns på sidan 12 i den tråden, så står det tydligt på kassakvitto att den affären kräver att etiketter ska sitta kvar vid byten.
Därav detta långa inlägg
Dom ny kängorna blev
https://www.xxl.se/meindl-gomera-mocca-lady-gtx-vandringskanga/p/1103243_1_style
1199 kronor denna vecka
Per