Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har inte alls med din fråga att göra MEN skriv upp detta namn och nummer om ni skulle behöva helikopter. ca 1000 spänn/skalle från Rogen till Grövelsjön, oslagbart!
Har inte alls med din fråga att göra MEN skriv upp detta namn och nummer om ni skulle behöva helikopter. ca 1000 spänn/skalle från Rogen till Grövelsjön, oslagbart!
Dålig koll på det där. Vi fick 5 olika nummer med priser från 15000(!)kr-6000kr, sen fick vi via en annan vandrare tipset om P-G, kändes som om han körde lite som han ville.
Det kan också hända att jag väljer att göra en loop runt småsjöarna och sedan gå tillbaka till Grövelsjön samma väg jag kom. Vägen mellan Rogen och Svukuriset verkar inte så lockande vid närmare påseende.
Det kan också hända att jag väljer att göra en loop runt småsjöarna och sedan gå tillbaka till Grövelsjön samma väg jag kom. Vägen mellan Rogen och Svukuriset verkar inte så lockande vid närmare påseende.
Tycker du ska tänka om, inte alls lika kul att gå samma väg tillbaka. Mitt förslag är att du följer leden från Skedbrostugan söderut (Om du nu prompt ska till den stugan annars om du väljer södra leden vid Rogen viker du av söderut direkt efter Bustvålen) passerar Reva och Röa och fortsätter till Grötåa och sedan Oasen. Du kan sedan följa en stig utmed Grötåa mellan Kratlvola och Stor-Svuku, och passerar bl.a. Grötådalssätra, och fortsätter sedan ner i dalen mellan Gröthogna och Långfjället till Ryvangs gård på norska (norra) sidan av Grövelsjön. Här kan du om du vill, och ifall det är säsong, avsluta med en båttur från Ryvang till svenska (södra) änden av Grövelsjön. Ett mycket trevligt avslut på vandringen om sjön ligger blank. Alternativet är leden över Sjöhöjden. När vandringen är klar kommer du vara glad över att du inte gick samma väg tillbaka.
Kom igen!
Dag 1 Grövelsjön - Hävlingens östra strand
Dag 2 - nån eller ett par km söder om Rogenstugan/Rogsbodarna
Dag 3 - Reva el. Röa
Dag 4 - Söder om Grötådalssätra
Dag 5 - Ryvang gård/Norra änden av Grövelsjön