drag i benslingor -> ont?
Jag skulel inte vilja ha draget från min kastlina direkt i benslingorna/grenremmen. Om en ömtålig kroppsdel i närheten kommer i kläm vid uppdragning lär det göra ont. Jag föredrar att ha draget i midjeremmen eller högre. Även om grenremmen är kopplad till grenremmen så blir draget inte lika direkt i grenremmen.
/Patrik, som iofs endast övningsplurrat
ala; sa:Brune; sa:Vad jag fattat så är det benslingor i stället för grenrem och band med karbinhake för kastlina. Så man slipper sy själv.
Det innebär att om jag har ett plattband fäst i min grenrem som sedan går upp till kastlinan så har jag uppnått samma sak? Karbinhake för att kunna koppla isär "systemet" och fästa det på tex ryggsäcksremmen?
Poängen är väl att man ska få draget från den egna kastlinan i grenbandet/benslingorna?
/Andreas
Jag skulel inte vilja ha draget från min kastlina direkt i benslingorna/grenremmen. Om en ömtålig kroppsdel i närheten kommer i kläm vid uppdragning lär det göra ont. Jag föredrar att ha draget i midjeremmen eller högre. Även om grenremmen är kopplad till grenremmen så blir draget inte lika direkt i grenremmen.
/Patrik, som iofs endast övningsplurrat