Jag är inte heller insatt i denna problematik, men, när jag köpte mitt nuvarande minneskort (Sandisk SD Extreme III) så ingick det något program för att själv kunna få fram raderade bilder. Det fanns dock ett "villkor" och det är detta som kanske kan vara matnyttigt för dig. Det skulle endast gå att återskapa bilderna om man inte åter lagrat information på dess plats i minneskortet. Om man hade ett fullt minneskort och raderade allt av misstag skulle det alltså gå att få fram alla bilder såvida man inte knäppt en enda bild ytterligare. Hade man däremot redan fyllt upp halva minneskortet med nya bilder, och alltså "skrivit över" hälften av de raderade filerna, skulle det bara gå att rädda de bilder som inte skrivits över med ny data, dvs. den sista hälften av de raderade bilderna.
Om denna princip gäller även på din typ av minneskort, vilket kanske inte är helt orimligt att tänka sig, är alltså ett hett tips att inte lagra någon ny data på minneskortet innan du återskapat dina raderade bilder.